Najnowsze wpisy, strona 18


mar 30 2020 Klasa VIIb - 30 March

Hello!How are you today? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                     Lesson                                                        30th March, 2020

 

Subject: Survival. Survival verbs. Jak przetrwać w dżungli.

 

On our today's lesson we are going to learn some vocabulary connected with survival and we are going to learn some phrases we can use to express ability. Na dzisiejszej lekcji poznamy słownictwo związane z survivalem oraz poznamy wyrażenia, które możemy użyć, aby wyrazić umiejętność.

 

So open your books on page 68. At the beginning let's start with some vocabulary exercises. Let's start with EXERCISE 1. First read the Survival Game and complete the phrases in your notebook. Then listen and check. Otwórzcie podręczniki na stronie 68. Na początek zacznijmy ćwiczeniami na słownictwo. Zacznijmy od zadania 1. Najpierw przeczytajcie tekst Survival Game i uzupełnijcie w zeszycie podane wyrażenia. Następnie posłuchajcie i sprawdźcie. Link do nagrania jest tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQmmz5PRK5OzqAP6

Thank you.

 

Have a look at EXERCISE 2. Read the text once again and answer the questions. Write the answers in your notebook. Spójrzcie na zadanie 2. Przeczytajcie tekst jeszcze raz oraz odpowiedzcie na pytania (od 1 do 8). Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

Now look at EXERCISE 3. Listen. Which survival skills in the game are the people discussing? Write the answers in your notebooks. Spójrzcie na zadanie 3. Posłuchajcie. O których umiejętnościach surivalovych rozmawiają osoby? Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie. Link do nagrania jest tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQrjsrwx4vS4apR7

Thank you.

 

And now look at EXERCISE 4. Listen to the recording again and complete the key phrases in your notebook. A teraz spójrzcie na zadanie 4. Posłuchajcie nagrania z zadania 3 jeszcze raz i uzupełnijcie wyrażenia w zeszycie. Zapiszcie całe wyrażenia.

Thank you.

 

That's it for today. As your homework, you have to do exercises 1 and 2 from page 24 (workbook), send me the photo of your notebook page to my email and you have to do a very short test. Do everything before Wednesday. To wszystko na dzisiaj. Jako pracę domową zróbcie zadania 1-2, ze strony 24 (ćwiczenia), prześlijcie mi zdjęcie strony z zeszytu (na adres: tomasz.praczuk@wp.pl) oraz rozwiążcie bardzo krótki test, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScmyxPG7SD34ooZeDrO6-Hw1LXQKZ8EGwefsHGNXrHKek9NkQ/viewform?usp=sf_link

Bye, see you on Friday!

 

tp74   
mar 30 2020 Klasa VIac - 30 March

Hello!How are you today? Ok? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                         Lesson                                                       30th March, 2020

 

Subject: She is going to watch TV. Be going to - plany na przyszłość.

 

On our today's lesson we are going to learn how to talk about the future – plans for the future. Na dzisiejszej lekcji przeczytamy dowiemy się jak mówić o przyszłości – planach na przyszłości.

 

So open your books on page 78. At the very beginning let's look at the table. Here we've got affirmative and negative sentences. What do we need? Of course, the verb to be! So we have: the person + to be + going to + the verb. In negatives we just add not. For example, She is going to play tennis. She isn't going to read a book. Otwórzcie podręczniki na stronie 76. Na początek spójrzmy na tabelkę. Mamy tutaj zdania twierdzące i przeczące. Co potrzebujemy, aby stworzyć zdania twierdzące z 'be going to'? Oczywiście formy czasownika 'to be'! Szyk zdania jest następujący: osoba + czasownik to be + going to + czasownik. W przeczeniach dodajemy jeszcze not.

 

And now let's do some exercises. Let's start with EXERCISE 2. Write the correct affirmative form of going to in your notebooks. A teraz rozwiążmy kilka zadań. Uzupełnijcie w zeszycie zdania odpowiednią formą 'be going to'.

Thank you.

 

Now let's move on to EXERCISE 3. You have to change the affirmative sentences from exercise 2 into negative ones. In your notebook write the whole sentences. Przejdźmy do zadania 3. Zmieńcie zdania twierdzące z zadania 2 na zdania przeczące. W zeszycie zapiszcie całe zdania.

Thank you.

 

And now EXERCISE 4. Complete the email with the following words. Write the answers in your notebooks. . A teraz zadanie 4. Uzupełnijcie email podanymi wyrazami. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

And now questions. She is going to play tennis. How can we change into a question? Using inversion. So the verb 'to be' moves to the beginning, then the person, and then the rest of the question. So we have: Is she going to play foofball? How can we answer the question? Using short answers: Is she going to play foofball? Yes, she is. / No, she isn't. A teraz pytania. She is going to play tennis. Jak możemy zdanie twierdzące przekształcić w pytanie? Poprzez inwersję. A zatem czasownik 'to be' wędruje na początek, następnie osoba, a potem reszta pytania. I mamy Is she going to play foofball? Jak odpowiemy na takie pytanie? Używając krótkich odpowiedzi: Is she going to play foofball? Yes, she is. / No, she isn't.

Thank you.

 

And now your homework: Practice book page 34, exercises 1, 2 and 3. That's it for today. You have to send me the photo of your notebook page before Wednesday and you have to do a short test. Wasza praca domowa to zadania 1, 2, 3 ze strony 34 zeszytu ćwiczeń.To wszystko na dzisiaj, a teraz prześlijcie mi zdjęcie strony z zeszytu (na adres: tomasz.praczuk@wp.pl) oraz rozwiążcie bardzo krótki test, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfJ9EvXinzalNqRXgBX7UyBbt-6IyKSWXEQojHJtorT3pHE2g/viewform?usp=sf_link

 

Bye, see you on Wednesday!

 

 

 

tp74   
mar 30 2020 Klasa Vac - 30 March

 Good morning! Dzień dobry!

 How are you on Monday? Ok? So, let's write the date and the subject. Zapiszmy temat lekcji i datę:

 

                                                                        Lesson                                                            30th March,2020

 

Subject: Giving directions. Pytanie o drogę i wskazywanie drogi.

 

On our today's lesson we are going to learn how to get to a place. Na dzisiejszej lekcji dowiemy się jak dotrzeć w jakieś miejsce.

 

So open your books on page 79. At the beginning let's have a look at the dialogue EXERCISE 1. Listen and read. Answer the questions. Write the answers in your notebooks. Otwórzcie podręczniki na stronie 79. Na początek spójrzmy na dialog w zadaniu 1. Posłuchaj i przeczytaj. W zeszycie odpowiedzcie na pytania. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQYOTGihV8LvQCiJ

 

Now let's explain some material. Teraz wyjaśnimy materiał. If you wnt to give directions you can use: go straight on – idź prosto, take the first left – skręć w pierwszą ulicę po lewej stronie, take the second right – skręć w drugą ulicę po prawej stronie, go past the park – przejdź obok parku. Look at the picture. Spójrzcie na obrazek.

 

And now, we are still in EXERCISE 2, listen and repeat. A teraz, ciągle jesteśmy w zadaniu 2, posłuchajcie i powtórzcie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQjSLdaGzjRAVeyO

Thank you.

 

Look at EXERCISE 3. You have to look at the diagrams and write the directions in your notebook. Spójrzmy na zadanie 3. Spójrzcie na rysunki i w zeszycie zapiszcie kierunki.

Thank you.

 

Now let's move on to EXERCISE 4. Match the situations to reactions. Write the answers in your notebooks. Przejdźmy do zadania 4. Dopasujcie reakcje do sytuacji. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

In EXERCISE 5, listen to the dialogues and point to the places on the map. W zadaniu 5 słuchając dialogów wskazujcie na miejsca na mapie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQder96o7hKfgW16

Thank you.

 

The last exercise from the coursebook: EXERCISE 7. You have to prepare a dialogue like the one in exercise 1. Change the blue words with different places on the map in exercise 5. A teraz ostatnie zadanie z podręcznika: zadanie 7. Musicie przygotować dialog taki jak w zadaniu 1. Zmieńcie wyrazy podane na niebiesko innymi miejscami na mapie z zadania 5. Zapiszcie dialog w zeszycie.

Thank you.

 

That's it for today. As your homework, you have to send me the photo of your notebook page to my email and you have to do a very short test.Do everything before the next lesson on Wednesday. To wszystko nadzisiaj. Jako praca domowa, musicie przesłać mi zdjęcie strony z zeszytu (na adres: tomasz.praczuk@wp.pl) oraz rozwiązać bardzo krótki test, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScdtVPnxc7dOgDy1FeF_b8Xoz55VgBW1gFkP48XEYYZ7y-53w/viewform?usp=sf_link . Zróbcie wszystko do następnej lekcji!

Bye, bye, see you on Wednesday!

 

tp74   
mar 27 2020 Klasa 8b - 27 March

Hello!How are you today? Ok? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                                          Lesson                                                      27the March, 2020

 

Subject: Food and eating habits – vocabulary practice. Żywienie – ćwiczenia leksykalne.

 

Na dzisiejszej lekcji zaczniemy materiał z rodziału 7. Otwórzcie podręczniki na stronie 59. Na początek zajmiemy się zadaniem 1, w którym skorzystacie ze słowniczka na stronie 58. Zapiszcie wszystko w zeszycie.

Thank you.

 

W zadaniu 2 w słowniczku znajdziecie wyrazy o znaczeniu przeciwnym. Zadanie zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

Przejdźmy do zadania 3. W zeszycie napiszecie dwa zdania: I really like... but I don't like ...

Thank you.

 

W zadaniu 4, wysłuchacie pięciu osóbmówiących o posiłkach. W zeszycie dopasujecie autorów wypowiedzi 1-5 do posiłków A-E. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQXdXGJZN_T3tvnA

Thank you.

 

W zadaniu 5, musicie połączyć pary zdań, by utworzyć spójne wypowiedzi. Całe zdania zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

W keljnym zadaniu (6), uzupełnicie dialog czasownikami z ramki. Następnie posłuchajcie nagrania i sprawdźcie odpowiedzi. W zeszycie zapiszcie TYLKO odpowiedzi.Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQRVJ7E0epGUqH9D

Thank you.

 

I ostatnie zadanie z podręcznika. W zadaniu 7, w zeszycie uzupełnicie przepis czasownikami z ramki.

Thank you.

 

A teraz praca domowa. W zeszycie ćwiczeń rozwiążecie dwa zadania ze strony 70 (zadanie 1 i 2). Przypominam, że do poniedziałku musicie rozwiązać test ze stron 66-69. Plik i do zadań 1-3, dostępne są tutaj: zadanie 1: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmbvnGucnqeYOetbk zadanie 2: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmcF2dCTiaJDU5oVc zadanie 3: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_Fhmb7uAIhwWakhk2bc

 

Przypominam o EGZAMINIE PRÓBNYM 1 kwietnia. Zgłoszenia przysyłacie do mnie. To wszystko na dzisiaj, a teraz musicie przesłać mi odpowiedzi na mój email: tomasz.praczuk@wp.pl. Prześlijcie dwa zdjęcia do niedzieli (29 marca): zdjęcie strony z zeszytu oraz zeszytu ćwiczeń.

 

Bye, see you on Monday!

 

tp74   
mar 27 2020 Klasa 7b - 27 March

Hello!How are you today? Ok? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                             Lesson                                                        27th March, 2020

 

Subject: SKILLS TRAINER 5 – rozwiązywanie zadań egzaminacyjnych.

 

On our today's lesson we are going to do some exercises which can help us prepare for the test at the end of our school. Na dzisiejszej lekcji zrobimy kilka ćwiczeń, które pomogą nam się lepiej przygotować do sprawdzianu na koniec szkoły.

 

So open your books on page 66. At the very beginning let's start with some listening exercises. Let's start with exercise 2. First read the tip, then listen and choose the correct answer. Write the answer in your notebook. Otwórzcie podręczniki na stronie 66. Na początek zacznijmy ćwiczeniami na słuchanie ze zrozumieniem. Zacznijmy od zadania 2. Najpierw przeczytajcie wskazówkę, a potem posłuchajcie i wybierzcie poprawną odpowiedź. If you don't have the CD you can find the text here / jeśli nie macie płyty możecie znaleźć plik tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmfxHUJnrsByXi5Nk

Thank you.

 

Have a look at exercise 3. You will hear five recordings. In your notebooks, answer the questions – choose a, b or c. Spójrzcie na zadanie 3. Usłyszycie pięć nagrań. W zeszycie odpowiedzcie na pytania – wybierz odpowiedź a, b lub c. If you don't have the CD you can find the text here / jeśli nie macie płyty możecie znaleźć plik tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQCVQCE3Sb-qVk9J

Thank you.

 

Now look at exercise 4. Read the descriptions and the questions. Match the texts with the questions. Write the answers in your notebooks. One of thexts matches two questions. Spójrzcie na zadanie 4. Przeczytajcie opisy i pytania. Dopasujcie teksty do pytań. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie. Jeden tekst użyjcie dwukrotnie.

Thank you.

 

And now look at functions exercise 5. Read the tip and then correct the mistakes in the sentences. A teraz spójrzcie na zadanie ze znajomości środków językowych – zadanie 5. Przeczytajcie wskazówkę, a następnie poprawcie błędy w poniższych zdaniach. Poprawne zdania zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

In exercise 6, translate the fragments in Polish into English. You can write up to four words. Write the answers in your notebooks. W zadaniu 6, przetłumaczcie fragmenty z języka polskiego na angielski. Możecie użyć maksymalnie czterech wyrazów. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

As the further practice do exercises from your workbook on page 23. Jako dalsze ćwiczenia przygotowujące do egzaminu rozwiążcie zadania (1-5) ze strony 23 zeszytu ćwiczeń. Linki do nagrań znajdziecie tutaj: zad. 1 https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQGG-A1zgajtx9l2 ; zad. 2 https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQKEsb3lKwpks1Ne.

Thank you.

 

If you have any questions ask them via e-dziennik.That's it for today. You have to send me the answers to my email.You can send me just the photo of your notebook page before Sunday. Jeśli macie jakieś pytania zadajcie mi je przez e-dziennik.To wszystko na dzisiaj, a teraz musicie przesłać mi odpowiedzi na mój email: tomasz.praczuk@wp.pl. Prześlijcie zdjęcie strony z zeszytu do niedzieli (29 marca).

 

Bye, see you on Monday!.

 

tp74