Najnowsze wpisy, strona 19


mar 26 2020 Klasa VIac - 27 March

Hello!How are you today? Ok? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                                  Lesson                                                  27th March, 2020

 

Subject: Zuzia and friends – wyjście na zakupy.

 

On our today's lesson we are going to read another episode of Zuzia and her friends adventure and we are going to learn some money vocabulary. Na dzisiejszej lekcji przeczytamy kolejny odcinek o Zuzi i jej przyjaciołach oraz poznamy słownictwo związane z pieniędzmi.

 

So open your books on page 76. At the very beginning let's read and listen to the text. Otwórzcie podręczniki na stronie 76. Na początek przeczytajmy i posłuchajmy tekstu. If you don't have the CD you can find the text here / jeśli nie macie płyty możecie znaleźć plik tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmezV9N_RlfLKQ8mw

 

And now let's do some comprehension exercises. Let's start with exercise 2. Your task is to write the correct names. Write the answers in your notebooks – only the names. A teraz zróbmy kilka ćwiczeń sprawdzających zrozumienie tekstu. Zacznijmy od zadania 2. Waszym zadaniem jest uzupełnić zdania właściwymi imionami. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie – tylko imiona.

Thank you.

 

Now let's move on to exercise 3. You have to put the events in the correct order on the base of the text. In your notebooks just write the letter – like in the example. Przejdźmy do zadania 3. Na podstawie tekstu musicie ułożyć wydarzenia we właściwej kolejności. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie – tak jak w przykładzie.

Thank you.

 

And now "Everyday English" – exercise 4. You have to find the phrases in the story with the same meaning. Write them in your notebooks: English and Polish equivalent . A teraz Everyday English – zadanie 4. Waszym zadaniem jest znalezienie wyrażeń w tekście, które mają takie znaczenie jak polski odpowiednik. Zapiszcie wyrażenia angielskie wraz z polskimi odpowiednikami w zeszycie.

Thank you.

 

And the last exercise for today. Exercise 5. Choose the correct word to complete the sentences. Write the answers in your notebooks – only the chosen words. I ostatnie zadanie na dzisiaj. Zadanie 5. Wybierzcie właściwe słowo, aby poprawnie uzupełnić zdania. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie – tylko wybrane słowa.

Thank you.

 

That's it for today. If you have any questions ask me via e-dziennik. You have to send me the answers to my email.You can send me just the photo of your notebook page before Sunday. Jeśli macie jakieś pytania zadajcie mi je przez e-dziennik. To wszystko na dzisiaj, a teraz musicie przesłać mi odpowiedzi na mój email: tomasz.praczuk@wp.pl. Prześlijcie zdjęcie strony z zeszytu do niedzieli (29 marca).

 

Bye, see you on Monday!.

 

tp74   
mar 26 2020 Klasa Vac - 27 March

 Good morning! Dzień dobry!

 How are you today? Ok? Let's write the date and the subject. Zapiszmy temat lekcji i datę:

                                            Lesson                                                                        27th March,2020

 

Subject: Czas Past Simple – czasownik 'to be': zdania twierdzące.

 

On our today's lesson we are going to learn past forms of the verb 'to be'. Na dzisiejszej lekcji poznamy formy czasownika 'to be' w czasie przeszłym.

 

So open your books on page 78. At the very beginning let's have a look at the table in exercise 1. Otwórzcie podręczniki na stronie 76. Na początek spójrzmy na tabelkę w zadaniu 1. As you can see we have got two past forms of the verb 'to be': was nad were. Jak widzicie mamy dwie przeszłe formy czasownika 'to be': was i were. So when we've got the first and the third person singular, that is I and he/she/it, we use WAS. In other persons we use WERE. Więc kiedy mamy pierwszą i trzecią osobę liczby pojedynczej, tzn. I oraz he / she / it, wtedy używamy WAS. W pozostałych osobach liczby pojedynczej i mnogiej używamy WERE. Write the table in your notebook. Przepiszcie tabelkę do zeszytu.

 

Now have a look at exercise 2. You have to complete the sentences with WAS or WERE. Write the answers in your notebooks. Teraz spójrzmy na zadanie 2. Waszym zadaniem jest uzupełnić zdania za pomocą WAS lub WERE. Zapiszcie tylko odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

Now let's move on to exercise 3. First look at the pictures. You have to listen to the sentences. You have to decide if the sentences are true or false. Write the answers in your notebooks. Przejdźmy do zadania 3. Najpierw spójrzcie na obrazki. Musicie posłuchać zdań i zdecydować czy zdania są prawdziwe (TRUE) czy fałszywe (FALSE). Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie. Link do nagrania jest tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_Fhmetz9DzxCEAJKrrU

Thank you.

 

Do you remember when we used the construction THERE IS /ARE? Exactly! When we want to say where the object is. The same structure is used in the past tense. So we can say: There were a lot of students at school yesterday... It'not true... Unfortunately. Czy pamiętacie kiedy używamy konstrukcji THERE IS / ARE? Dokładnie! Kiedy chcemy powiedzieć gdzie dany przedmiot się znajduje. Ta konstrukcja używana jest też w czasie przeszłym. A zatem możemy powiedzieć: Wczoraj w szkole było wielu uczniów... To nie jest prawda... Niestety.

 

Now have a look at exercise 5. You have to complete the sentences with THERE WAS or THERE WERE. Write the answers in your notebook. Remember: when we have I / he / she / it = WAS, when we have you / we / they = WERE.Teraz spójrzcie na zadanie 5. Musicie uzupełnić zdania za pomocą THERE WAS lub THERE WERE. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie. Pamiętajcie: kiedy mamy I / he / she / it = WAS, kiedy mamy you / we / they = WERE.

Thank you.

 

Now look at the extra steps at the bottom of the page. You have to write sentences about yourself: where you were at these times. Sentences don't have to be true.. Teraz spójrzmy na zadanie EXTRA STEPS u dołu strony. Musicie napisać zdania o sobie: gdzie byliście o tych porach. Zdania nie muszą być prawdziwe. Na przykład: I was in my bed at three o'clock this morning.

Thank you.

 

And the last exercise for today. Look at exercise 6. Complete the description with the following words. Attention! Thera are three words you do not need. Write the answers in your notebook. A teraz ostatnie zadanie na dzisiaj. Spójrzcie na zadanie 6. Uzupełnijcie opis podanymi wyrazami. Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

In your workbook you have to do exercise 1 on page 34. That's it for today. If you have any questions ask me via e-dziennik. You have to send me the answers to my email.You can send me just the photo of your notebook page before Sunday. W ćwiczeniach zróbcie zadanie 1 ze strony 34. Jeśli macie jakieś pytania zadajcie mi je przez e-dziennik.To wszystko na dzisiaj, a teraz musicie przesłać mi odpowiedzi na mój email: tomasz.praczuk@wp.pl. Prześlijcie zdjęcie strony z zeszytu do niedzieli (29 marca).

Bye, see you on Monday!

 

tp74   
mar 25 2020 Klasa 3a - 26 March

Good morning!Dzień dobry!

How are you today? Ok? Let's write the subject and the date. Zapiszmy temat lekcji i datę:

 

                                                            Lesson 46 (forty-six)                                      26th March, 2020

 

Subject: What time is it? – podawanie czasu.

 

On our today's lesson we are going to learn how to tell the time. Open your books on page 48 (the blue ones). Look at the comic strip and listen.

Na dzisiejszej lekcji nauczymy się podawać czas. Otwórzcie podręczniki na stronie 48 (niebieskie). Spójrzcie na komiks i posłuchajcie. Plik znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_Fhmd9ZWxdAxYOY3Lbw

 

And now read the teaxt by yourself. A teraz sami głośno przeczytajcie tekst. (czytamy)

Great! Thank you.

 

And now some explanation. A teraz trochę wyjaśnień. Jeśli chcecie zapytać która jest godzina, to pytamy tak jak w temacie lekcji, czyli What time is it? (powtórzcie)

Jeśli jest pełna godzina, to mówimy: It's two o'clock. (Jest godzina druga), It's five o'clock (Jest godzina piąta), It's eight o'clock (Jest godzina ósma), i tak dalej.Zawsze używamy o'clock.

 

And now lok at exercise 2. A teraz spójrzcie na zadanie drugie. You have to listen and point to the correct clocks. Musicie posłuchać i wskazać właściwy zegar. Nagranie możecie znaleźć tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmeFrBg4FSp3ReNsc

Great!

 

And now wrie WHAT TIME IS IT?, draw two clocks with hands in your notebook and write the time. A teraz zapiszcie w zeszycie WHAT TIME IS IT?, narysujcie w zeszycie dwa zegary ze wskazówkami i napiszcie jaka jest na nich godzina (po angielsku). Pamiętajcie, że musi to być pełna godzina. Tak jak w poniższym przykładzie.

Great!

 

Now open your workbooks on page 40. You have to do exercise 1. What's the time? Look and write. A teraz otwórzcie ćwiczenia na stronie 40. Musicie wykonać ćwiczenie 1. Która jest godzina? Spójrzcie na zegary i zapiszcie. Kiedy już odrobicie pracę domową, poproście rodziców, aby zrobili zdjęcie strony 40 w ćwiczeniach oraz strony z dzisiejszą lekcją z zeszytu i przesłali je na adres: tomasz.praczuk@wp.pl

 

Bye, bye! See you on Tuesday! Do zobaczenia we wtorek!

 

tp74   
mar 25 2020 Przypomnienie

Uwaga! Przypominam, że na zdjęcia z zeszytów lub odpowiedzi z zadań z dzisiejszej lekcji czekam tylko do 15.00! Macie jeszcze nieco ponad pół godziny. TP

tp74   
mar 24 2020 Klasa 8b - 25 March

 

Hello!How are you today? Ok? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

Subject: Revision unit 6. Functions

 

On our today's lesson we are going to revise the material from unit 6. Na dzisiejszej lekcji powtórzymy materiał z rodziału 6.

 

Otwórzcie podręczniki na stronie 55. Na początek zajmiemy się zadaniem 1, w którym uzupełnicie w zeszycie każdą lukę wyrazem utworzonym od podanego słowa. W zeszycie zapiszcie tylko odpowiedzi. Jeżeli nie pamiętacie słownictwa, możecie sprawdzić na stronie 46.

Thank you.

 

W zadaniu 2 mamy parafrazowanie. W zeszycie uzupełnicie luk zgodnie z treścią zdania wyjściowego. W każdą lukę możecie wpisać maksymalnie trzy wyrazy.

Thank you.

 

Przejdźmy do zadania 3. W zeszycie uzupełnijcie luki w tekście wyrazami z ramki. Trzy z nich podano dodatkowo.

Thank you.

 

W zadaniu 4, waszym zadaniem jest przetłumaczenie fragmentów zdań podanych w nawiasach. W każdą lukę możecie wpisać maksymalnie cztery wyrazy. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

I ostatnie zadanie na dzisiejszej lekcji. W zadaniu 5 dopasujecie wypowiedzi A-F do sytuacji 1-6. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

A teraz praca domowa. Musicie rozwiązać test ósmoklasisty w ćwiczeniach na stronach 66-69. Plik i do zadań 1-3, dostępne są tutaj: zadanie 1: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmbvnGucnqeYOetbk   zadanie 2: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmcF2dCTiaJDU5oVc   zadanie 3: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_Fhmb7uAIhwWakhk2bc

 

To wszystko na dzisiaj, teraz musicie przesłać mi odpowiedzi na mój email: tomasz.praczuk@wp.pl. Prześlijcie same odpowiedzi albo zdjęcie strony z zeszytu do godziny 15.00. Odpowiedzi z rozwiązanego testu z zeszytu ćwiczeń prześlijcie do najbliższego poniedziałku (30 marca).

Bye, see you on Friday!

 

tp74