Archiwum marzec 2020


mar 30 2020 Klasa 3a - 31 March

Good morning!Dzień dobry!

How are you today? Ok? Let's write the subject and the date. Zapiszmy temat lekcji i datę:

 

                                                           Lesson 47 (forty-seven)                                                31st March, 2020

 

Subject: What time do you have breakfast?

 

On our today's lesson we are going to practice giving time. Open your books on page 49 (the blue ones). Look at exercise 1. Write the sentences in you notebooks. Na dzisiejszej lekcji przećwiczymy podawanie czasu. Otwórzcie podręczniki na stronie 49 (niebieskie). Spójrzcie na zadanie 1. Dokończcie poniższe zdania (tak jak w przykładzie) – spójrzcie na zegary i wpiszcie odpowiednią godzinę.

1 I have breakfast at seven o'clock.

2 I have lunch ...

3 I have dinner ...

Great! Thank you.

 

And now look at exercise 2. Copy the table into your notebook. Listen and complete the times. A teraz spójrzcie na zadanie 2. Przerysujcie tabelkę do zeszytu. Posłuchajcie i wpiszcie godzinę. Nagranie możecie znaleźć tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQ02xn7jRlhr6SVY

Great! Thank you.

 

And now you have to answer the questions. Write questions and answers in your notebooks.

A teraz odpowiedzcie na pytania. Zapiszcie pytania i odpowiedzi w swoich zeszytach.

What time do you have breakfast? (O której godzinie jecie śniadanie?)

At ............... (wpiszcie godzinę)

What do you have for breakfast? (Co jecie na śniadanie)

I have ................. (wpiszcie co jecie na śniadanie)

Great!

 

Kiedy już wykonacie wszystkie zadania, poproście rodziców, aby zrobili zdjęcie strony zeszytu z dzisiejszą lekcją i przesłali je na adres: tomasz.praczuk@wp.pl

 

Bye, bye! See you tomorrow! Do zobaczenia jutro!

 

tp74   
mar 30 2020 Klasa VIIIb - 30 March

Hello! Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                               Lesson                                                              30th March, 2020

 

Subject: Countable and uncountable nouns. Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.

 

On our today's lesson we are going to learn some grammar material. Na dzisiejszej lekcji poznamy materiał gramatyczny – rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.

 

Otwórzcie podręczniki na stronie 60. Na początek przeczytajcie wyjaśnienie w tabelce. Jeżeli są jakieś wątpliwości, piszcie do mnie przez e-dziennik.

Thank you.

 

W zadaniu 9 musicie uzupełnić dialog wyrazami z tabelki. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie. Następnie posłuchajcie nagrania i sprawdźcie swoje odpowiedzi. Link do nagrania jest tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQv1MJDRRWdtbCHG

Thank you.

 

Przejdźmy do zadania 10. W zeszycie uzupełnijcie luki w tekście, wybierając poprawną opcję: A, B lub C. Posłuchajcie nagrania i sprawdźcie odpowiedzi. Link do nagrania jest tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQyxQb4yD4P6SVLq

Thank you.

 

W zadaniu 11, waszym zadaniem jest uzupełnienie luk w zdaniach na podstawie tekstu z zadania 10. W zeszycie zapiszcie całe zdania.

Thank you.

 

I na koniec zadania w ćwiczeniach – zadania 1 i 2 ze strony 72.

Thank you.

 

To wszystko na dzisiaj. Prześlijcie mi zdjęcia strony z zeszytu i ćwiczeń (na adres: tomasz.praczuk@wp.pl) oraz rozwiążcie bardzo krótki test, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdTEbZWo1sbRJ-6eJhboA_pYbyZrCSkLD0wizpW69H7bKSt8Q/viewform?usp=sf_link

 

Bye, see you on Wednesday!

 

tp74   
mar 30 2020 Klasa VIIb - 30 March

Hello!How are you today? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                     Lesson                                                        30th March, 2020

 

Subject: Survival. Survival verbs. Jak przetrwać w dżungli.

 

On our today's lesson we are going to learn some vocabulary connected with survival and we are going to learn some phrases we can use to express ability. Na dzisiejszej lekcji poznamy słownictwo związane z survivalem oraz poznamy wyrażenia, które możemy użyć, aby wyrazić umiejętność.

 

So open your books on page 68. At the beginning let's start with some vocabulary exercises. Let's start with EXERCISE 1. First read the Survival Game and complete the phrases in your notebook. Then listen and check. Otwórzcie podręczniki na stronie 68. Na początek zacznijmy ćwiczeniami na słownictwo. Zacznijmy od zadania 1. Najpierw przeczytajcie tekst Survival Game i uzupełnijcie w zeszycie podane wyrażenia. Następnie posłuchajcie i sprawdźcie. Link do nagrania jest tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQmmz5PRK5OzqAP6

Thank you.

 

Have a look at EXERCISE 2. Read the text once again and answer the questions. Write the answers in your notebook. Spójrzcie na zadanie 2. Przeczytajcie tekst jeszcze raz oraz odpowiedzcie na pytania (od 1 do 8). Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

Now look at EXERCISE 3. Listen. Which survival skills in the game are the people discussing? Write the answers in your notebooks. Spójrzcie na zadanie 3. Posłuchajcie. O których umiejętnościach surivalovych rozmawiają osoby? Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie. Link do nagrania jest tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQrjsrwx4vS4apR7

Thank you.

 

And now look at EXERCISE 4. Listen to the recording again and complete the key phrases in your notebook. A teraz spójrzcie na zadanie 4. Posłuchajcie nagrania z zadania 3 jeszcze raz i uzupełnijcie wyrażenia w zeszycie. Zapiszcie całe wyrażenia.

Thank you.

 

That's it for today. As your homework, you have to do exercises 1 and 2 from page 24 (workbook), send me the photo of your notebook page to my email and you have to do a very short test. Do everything before Wednesday. To wszystko na dzisiaj. Jako pracę domową zróbcie zadania 1-2, ze strony 24 (ćwiczenia), prześlijcie mi zdjęcie strony z zeszytu (na adres: tomasz.praczuk@wp.pl) oraz rozwiążcie bardzo krótki test, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScmyxPG7SD34ooZeDrO6-Hw1LXQKZ8EGwefsHGNXrHKek9NkQ/viewform?usp=sf_link

Bye, see you on Friday!

 

tp74   
mar 30 2020 Klasa VIac - 30 March

Hello!How are you today? Ok? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                         Lesson                                                       30th March, 2020

 

Subject: She is going to watch TV. Be going to - plany na przyszłość.

 

On our today's lesson we are going to learn how to talk about the future – plans for the future. Na dzisiejszej lekcji przeczytamy dowiemy się jak mówić o przyszłości – planach na przyszłości.

 

So open your books on page 78. At the very beginning let's look at the table. Here we've got affirmative and negative sentences. What do we need? Of course, the verb to be! So we have: the person + to be + going to + the verb. In negatives we just add not. For example, She is going to play tennis. She isn't going to read a book. Otwórzcie podręczniki na stronie 76. Na początek spójrzmy na tabelkę. Mamy tutaj zdania twierdzące i przeczące. Co potrzebujemy, aby stworzyć zdania twierdzące z 'be going to'? Oczywiście formy czasownika 'to be'! Szyk zdania jest następujący: osoba + czasownik to be + going to + czasownik. W przeczeniach dodajemy jeszcze not.

 

And now let's do some exercises. Let's start with EXERCISE 2. Write the correct affirmative form of going to in your notebooks. A teraz rozwiążmy kilka zadań. Uzupełnijcie w zeszycie zdania odpowiednią formą 'be going to'.

Thank you.

 

Now let's move on to EXERCISE 3. You have to change the affirmative sentences from exercise 2 into negative ones. In your notebook write the whole sentences. Przejdźmy do zadania 3. Zmieńcie zdania twierdzące z zadania 2 na zdania przeczące. W zeszycie zapiszcie całe zdania.

Thank you.

 

And now EXERCISE 4. Complete the email with the following words. Write the answers in your notebooks. . A teraz zadanie 4. Uzupełnijcie email podanymi wyrazami. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

And now questions. She is going to play tennis. How can we change into a question? Using inversion. So the verb 'to be' moves to the beginning, then the person, and then the rest of the question. So we have: Is she going to play foofball? How can we answer the question? Using short answers: Is she going to play foofball? Yes, she is. / No, she isn't. A teraz pytania. She is going to play tennis. Jak możemy zdanie twierdzące przekształcić w pytanie? Poprzez inwersję. A zatem czasownik 'to be' wędruje na początek, następnie osoba, a potem reszta pytania. I mamy Is she going to play foofball? Jak odpowiemy na takie pytanie? Używając krótkich odpowiedzi: Is she going to play foofball? Yes, she is. / No, she isn't.

Thank you.

 

And now your homework: Practice book page 34, exercises 1, 2 and 3. That's it for today. You have to send me the photo of your notebook page before Wednesday and you have to do a short test. Wasza praca domowa to zadania 1, 2, 3 ze strony 34 zeszytu ćwiczeń.To wszystko na dzisiaj, a teraz prześlijcie mi zdjęcie strony z zeszytu (na adres: tomasz.praczuk@wp.pl) oraz rozwiążcie bardzo krótki test, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfJ9EvXinzalNqRXgBX7UyBbt-6IyKSWXEQojHJtorT3pHE2g/viewform?usp=sf_link

 

Bye, see you on Wednesday!

 

 

 

tp74   
mar 30 2020 Klasa Vac - 30 March

 Good morning! Dzień dobry!

 How are you on Monday? Ok? So, let's write the date and the subject. Zapiszmy temat lekcji i datę:

 

                                                                        Lesson                                                            30th March,2020

 

Subject: Giving directions. Pytanie o drogę i wskazywanie drogi.

 

On our today's lesson we are going to learn how to get to a place. Na dzisiejszej lekcji dowiemy się jak dotrzeć w jakieś miejsce.

 

So open your books on page 79. At the beginning let's have a look at the dialogue EXERCISE 1. Listen and read. Answer the questions. Write the answers in your notebooks. Otwórzcie podręczniki na stronie 79. Na początek spójrzmy na dialog w zadaniu 1. Posłuchaj i przeczytaj. W zeszycie odpowiedzcie na pytania. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQYOTGihV8LvQCiJ

 

Now let's explain some material. Teraz wyjaśnimy materiał. If you wnt to give directions you can use: go straight on – idź prosto, take the first left – skręć w pierwszą ulicę po lewej stronie, take the second right – skręć w drugą ulicę po prawej stronie, go past the park – przejdź obok parku. Look at the picture. Spójrzcie na obrazek.

 

And now, we are still in EXERCISE 2, listen and repeat. A teraz, ciągle jesteśmy w zadaniu 2, posłuchajcie i powtórzcie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQjSLdaGzjRAVeyO

Thank you.

 

Look at EXERCISE 3. You have to look at the diagrams and write the directions in your notebook. Spójrzmy na zadanie 3. Spójrzcie na rysunki i w zeszycie zapiszcie kierunki.

Thank you.

 

Now let's move on to EXERCISE 4. Match the situations to reactions. Write the answers in your notebooks. Przejdźmy do zadania 4. Dopasujcie reakcje do sytuacji. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

In EXERCISE 5, listen to the dialogues and point to the places on the map. W zadaniu 5 słuchając dialogów wskazujcie na miejsca na mapie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQder96o7hKfgW16

Thank you.

 

The last exercise from the coursebook: EXERCISE 7. You have to prepare a dialogue like the one in exercise 1. Change the blue words with different places on the map in exercise 5. A teraz ostatnie zadanie z podręcznika: zadanie 7. Musicie przygotować dialog taki jak w zadaniu 1. Zmieńcie wyrazy podane na niebiesko innymi miejscami na mapie z zadania 5. Zapiszcie dialog w zeszycie.

Thank you.

 

That's it for today. As your homework, you have to send me the photo of your notebook page to my email and you have to do a very short test.Do everything before the next lesson on Wednesday. To wszystko nadzisiaj. Jako praca domowa, musicie przesłać mi zdjęcie strony z zeszytu (na adres: tomasz.praczuk@wp.pl) oraz rozwiązać bardzo krótki test, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScdtVPnxc7dOgDy1FeF_b8Xoz55VgBW1gFkP48XEYYZ7y-53w/viewform?usp=sf_link . Zróbcie wszystko do następnej lekcji!

Bye, bye, see you on Wednesday!

 

tp74