Najnowsze wpisy, strona 20


mar 24 2020 Klasa Vac - lekcja 25 March

Good morning! Dzień dobry!

How are you today? Ok? Let's write the subject. Zapiszemy temat lekcji:

 

Subject: Agata nad friends. Reading comprehension. Everyday English.

 

On our today's lesson we are going to read another episode of Agata and her friends adventure and we are going to learn some Everyday English. Na dzisiejszej lekcji przeczytamy kolejny odcinek o Agacie i jej przyjaciołach oraz poznamy słownictwo z kategorii "Everyday English".

 

So open your books on page 76. At the very beginning let's read and listen to the text. Otwórzcie podręczniki na stronie 76. Na początek przeczytajmy i posłuchajmy tekstu. If you don't have the CD you can find the text here / jeśli nie macie płyty możecie znaleźć plik tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmaoDJkmcg7lKjqyo?e=a9f3As

 

And now have a look at exercise 2. Your task is to put the events in the correct order. A teraz spójrzmy na zadanie 2. Waszym zadaniem jest ułożyć wydarzenia we właściwej kolejności.

Thank you.

 

Now let's move on to exercise 3. You have to answer the following questions. Write the answers in your notebook. If you don't understand the question you can ask me via the e-dziennik. Przejdźmy do zadania 3. Musicie odpowiedzieć na następujące pytania. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie. Jeśli nie rozumiecie pytania możecie zapytać mnie przez e-dziennik.

Thank you.

 

And now "Everyday English". You have to match the phrases to the Polish translations. Write them in your notebooks. A teraz Everyday English. Waszym zadaniem jest dopasowanie wyrażeń do polskich odpowiedników. Oczywiście zapiszcie wyrażenia wraz z polskimi odpowiednikami w zeszycie.

Thank you.

 

That's it for today. You have to send me the answers to my email.You can send me just the answers or the photo of your notebook page before 3 p.m. To wszystko na dzisiaj, a teraz musicie przesłać mi odpowiedzi na mój email: tomasz.praczuk@wp.pl. Prześlijcie same odpowiedzi albo zdjęcie strony z zeszytu dzisiaj do godziny 15.00.

Bye, see you on Friday!

 

 

 

tp74   
mar 20 2020 Klasa VIII - 20 March

 

1 Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które są poprawnym uzupełnieniem luk 1–5. Wpisz odpowiednią literę (A–F) obok numeru każdej luki. Dwa wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.

 

a. will b. who c. please d. best e. better f. well g. don’t

 

It is very important to have a healthy diet. We (1) .................. feel fitter and better if we eat well. So what should we eat? Fruits and vegetables are of course the (2) .................. for us. Add them to all dishes. But remember to have meat or fish as (3) .................. as dairy every day. Try to avoid all kinds of fast food and fizzy drinks. (4) .................. drink too much coffee. Drink a lot of water and freshly squeezed juice. All people (5) .................. take care of their health should also do some jogging, swimming or cycling.

  

 

2 Przeczytaj tekst. Wybierz poprawne uzupełnienie luk 1–4. Zakreśl jedną z liter: A, B albo C.

Most students really like school. They go there every day to meet their friends, to talk, to play some sports, just to socialise. However, there are pupils who really hate school. They don’t do their homework. Teachers have (1) .................. problems with (2) .................. tests, as they do not revise. As a consequence they do not have good marks but have many absences. (3) .................. lessons is another problem. Nowadays teachers are trying to solve this problem but as causes are different there (4) .................. just one simple solution.

 

 

3 Uzupełnij zdania 1–5. Wykorzystaj w odpowiedniej formie wyrazy podane w nawiasach. Nie należy zmieniać kolejności podanych wyrazów, trzeba natomiast – jeżeli jest to konieczne – dodać inne wyrazy, tak aby otrzymać zdania logiczne i gramatycznie poprawne. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów. W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy, wliczając w to wyrazy już podane.

1. I am (go/fly) .................................. to London next week. I have already booked a ticket.

2. (I/like) .................................. to see my old friend Kate.

3. Mrs Black is (good) .................................. teacher in this school.

4. Look! I got (one) .................................. place in the competition!

5. She (never/be) .................................. in this place so she doesn’t know how to behave.

 

Odpowiedzi przesyłajcie na tomasz.praczuk@wp.pl

 

 

tp74   
mar 20 2020 Klasa VII - 20 March

 

Uzupełnij zdania. Wstaw podane czasownik w czasach PAST SIMPLE lub PAST CONTINUOUS.

1 I _____________________ (sleep) when you _____________________ (phone).

2 The sun _____________________ (shine) when we _____________________ (leave).

3 She _____________________ (arrive) while we _____________________ (talk).

4 They _____________________ (walk) when they _____________________ (see) him.

5 I _____________________ (lose) my purse while we_____________________ (shop).

 

 

Odpowiedzi przesyłajcie na tomasz.praczuk@wp.pl

 

 

tp74   
mar 20 2020 Klasa VI - 20 March

 

Uzupełnij zdania przedimkami a, an lub określeniami some i any.

 1   There aren’t ________ sausages.

 2   Would you like ________ toast?

 3   I’d like ________ biscuit.

 4   There’s ________ milk on the table.

 5   There isn’t ________ pork.

 6   Would you like ________ orange?

 7   There’s ________ water on the table.

 8   Would you like ________ juice?

 9   There isn’t ________ salmon.

 10   I’d like ________ sandwich.

 

Odpowiedzi przesyłajcie na tomasz.praczuk@wp.pl

 

 

tp74   
mar 20 2020 Klasa V - 20 March

 

Wybierz poprawną odpowiedź (possessive pronouns):

1   Hey, that’s not your phone! It’s my / mine.

2   I don’t like my bike – I want a bike like yours / your.

3   Please give the pen back to Lucy, it’s her / hers.

4   Don’t buy a new webcam, you can borrow our / ours.

5   I like our games console more than theirs / their.

6   My tablet is the same as him / his.

7   Give it back! It's not your / yours

8   This bike is her / hers

9   Carol lives in this house, but the other one is my / mine

10  'Mike, don't use this towel, please. It isn't your / yours.'

 

Odpowiedzi przesyłajcie na tomasz.praczuk@wp.pl

 

tp74