Najnowsze wpisy, strona 16


kwi 03 2020 Klas VIIb - 3 April

Hello!How are you today? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                         Lesson                                                   3rd April, 2020

 

Subject: Jungle challenge. Rozpoznawanie formy przeczytanego tekstu.

 

On our today's lesson we are going to identify text types and predict the content. Na dzisiejszej lekcji będziemy rozpoznawać rodzaj tekstu i przewidywać jego treść.

 

So open your books on page 70. At the beginning let's answer the question: What personal qualities do you need to survive in the wild and why? Choose two qualities and write the answer in your notebook. Otwórzcie podręczniki na stronie 70. Na początek odpowiedzcie na pytanie: Jakie cechy potrzebujesz aby przetrwać w dziczy i dlaczego? Wybierz dwie cechy i napisz odpowiedź w zeszycie.

Thank you.

 

Have a look at EXERCISE 1. Look at the text. What type of text is it? Write the answer in your notebook. Spójrzcie na zadanie 1. Spójrzcie na tekst. Jaki to rodzaj tekstu? Odpowiedź zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

Now look at EXERCISE 2. Read and listen to the text. Complete the sentences with the name of a team member. Write the names in your notebooks. Spójrzcie na zadanie 2. Przeczytajcie i posłuchajcie tekstu. Uzupełnijcie zdania imionami członków zespołów. Zapiszcie imiona w zeszycie. Link do nagrania jest tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgRrRdT7OxEy1zJHI

Thank you.

 

And now look at EXERCISE 3. Use a dictionary to check the meaning of the words in blue in the text. Then write zentences with these words in your notebook. A teraz spójrzcie na zadanie 3. Użyjcie słownika, aby sprawdzić znaczenie wyrazów zaznaczonych w tekście na niebiesko. Następnie zapiszcie te wyrazy w zeszycie (wraz z tłumaczeniem) oraz napiszcie z nimi własne zdania (sześć).

Thank you.

 

That's it for today. As your homework, send me the photo of your notebook page to my email and you have to do a very short test.Do everything before the next lesson on Monday. To wszystko na dzisiaj. Jako praca domowa prześlijcie mi zdjęcie strony z zeszytu (na adres: tomasz.praczuk@wp.pl) oraz rozwiążcie bardzo krótki test, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe7LUfeXaTNUS8n62J-P-Izo-dE9Dz2a0HvI-QZLPTAofsJvA/viewform?usp=sf_link

Bye, see you on Monday!

 

tp74   
kwi 02 2020 Klasa VIIIb - 2 April

Hello!Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                           Lesson                                                2nd April, 2020

 

Subject: Countable and uncountable nouns. Tryb rozkazujący – ćwiczenia.

 

On our today's lesson we are going to have some practice on countables and uncountables and learn about imperatives. Na dzisiejszej lekcji przećwiczymy rzeczowniki policzalne i niepoliczalne oraz poznamy tryb rozkazujący.

 

Otwórzcie ćwiczenia na stronie 72. Na początek zadania 3, 4, 5. Jeżeli są jakieś wątpliwości, piszcie do mnie przez e-dziennik.

Thank you.

 

Tryb rozkazujący. Jak tworzymy? Jeśli chcemy, aby ktoś coś zrobił, mówimy: Open your book. Close the window. Sit down. Tryb rozkazujący dla pierwszej osoby l. poj. i mn. tworzymy za pomocą czasownika let: Let's sing. Let me open the window. Jeśli chcemy, aby ktoś czegoś nie robił, mówimy: Don't talk! Don't close the window. Don't run! Let's not watch that film.

 

I jeszcze zadania 1, 2, 3 ze strony 73.

 

To wszystko na dzisiaj. Prześlijcie mi zdjęcia strony z ćwiczeń (na adres: tomasz.praczuk@wp.pl) oraz rozwiążcie bardzo krótki test, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeDuxhaWhjtANPkZe-p2lJOS8tb0yeBxkO-ZMzG_8EY-SJSSw/viewform?usp=sf_link. Na odpowiedzi czekam do końca dnia.

Bye, see you on Monday!

 

tp74   
kwi 02 2020 Klasa VIa - 3 April

Hello!How are you today? Ok? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                   Lesson                                                            3rd April, 2020

 

Subject: I'll help you. Składanie obietnic, propozycji, informowanie o podjętych decyzjach.

 

On our today's lesson we are going to learn about the future tense. Na dzisiejszej lekcji dowiemy się jak wyrażać przyszłość za pomocą WILL.

 

So open your books on page 80. At the beginning let's look at EXERCISE 1. Read the examples of WILL. Which is... Write the answer in your notebook. Otwórzcie podręczniki na stronie 80. Na początek spójrzmy na zadanie 1. Przeczytajcie przykłady z WILL. Który zdanie jest decyzją, obietnicą, a które oferowaniem? Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

A zatem kiedy stosujemy WILL? Gdy coś postanawiamy, obiecujemy lub proponujemy. Czasownik po WILL jest zawsze w tej samej formie. Konstrukcja wygląda następująco:

podmiot

+

will

+

czasownik w I formie

 

I will come to you tomorrow. Przyjdę do ciebie jutro.

 Will you bring me some water? Przyniesiesz mi trochę wody?

You won't enjoy the film. Nie będzie podobał ci się ten film.

 

Now EXERCISE 2. Match the sentences with the offers. Write the answers in your notebook. Zadanie 2. Dopasuj zdania do ofert. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

And now EXERCISE 3. Make offers with I'll... for these sentences. Write the answers in your notebooks. A teraz zadanie 3. Zaoferuj pomoc do dytch zdań za pomocą I'll... Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

EXERCISE 4. Write I'll or I won't and the verbs in brackets to complete the dialogue in your notebook. Zadanie 4. Wpiszcie I'll lub I won't i czasowniki podane w nawiasie aby uzupełnić dialog. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

Now EXERCISE 6. Write the lines to complete the song in your notebook. Then listen and check. Wpiszcie linijki (a-d), aby uzupełnić tekst piosenki. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie. Następnie posłuchajcie i sprawdźcie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgRgGR6QG_4h3Mssc

 

And now your homework: Practice book page 34, exercises 4, 5 and 6. That's it for today. Send me the photo of your notebook page before the next lesson and you have to do a short test. Wasza praca domowa to zadania 4, 5 i 6 ze strony 34 zeszytu ćwiczeń.To wszystko na dzisiaj, a teraz prześlijcie mi zdjęcie strony z zeszytu (na adres: tomasz.praczuk@wp.pl) oraz rozwiążcie bardzo krótki test, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfJFThyoCKF92KfGqewL0ifpwvzG86ZS1t7vFBIb3lzmZeKWg/viewform?usp=sf_link Na odpowiedzi czekam do końca dnia.

Bye, see you soon!

 

tp74   
kwi 02 2020 Klasa Va - 2 April

Good morning! Dzień dobry!

How are you today? Ok? Let's write the date and the subject. Zapiszmy temat lekcji i datę:

 

                                                         Lesson                                                                2nd April,2020

 

Subject: The SuperFriends. Czasownik 'to be' – ćwiczenia.

 

On our today's lesson we are going to read another episode of 'The SuperFriends' and we are going to practise the past forms of the verb 'to be'. Na dzisiejszej lekcji przeczytamy kolejny odcinek komiksu 'The SuperFriends' i przećwiczymy formy czasownika 'to be' w czasie przeszłym.

 

So open your books on page 81. At the very beginning let's have a look at the text in EXERCISE 7. Listen and read. Otwórzcie podręczniki na stronie 80. Na początek spójrzmy na tekst w zadaniu 7. Posłuchajcie i przeczytajcie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgRcqM_njQsP4uzZS

 

Now have a look at EXERCISE 8. Choose the correct answers. Write the answers in your notebooks. Teraz spójrzmy na zadanie 8. Wybierzcie poprawne odpowiedzi. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

Now let's move on to EXERCISE 9. Change the sentences into past simple then answer them. Przejdźmy do zadania 9. Zmieńcie pytania na past simple (tak jak w przykładzie), następnie odpowiedzcie na nie. Zapiszcie pytania i odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

In your workbook do exercises 4 and 5 on page 34. That's it for today. Send me the photo of your notebook page before the next lesson. W ćwiczeniach zróbcie zadania 4 i 5 ze strony 34. To wszystko na dzisiaj, a teraz prześlijcie mi zdjęcia strony z zeszytu i ćwiczeń na mój email: tomasz.praczuk@wp.pl oraz rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą wiedzę, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeH-TqcPlnJvbFKOmhRSpJbcyBYxdRslOPuFrgXo0yMMnU-iA/viewform?usp=sf_link   Na odpowiedzi czekam do końca dnia.

Bye, see you soon!

 

tp74   
kwi 01 2020 Klasa IIIa - 1 April

Good morning!Dzień dobry!

How are you today? Ok? Let's write the subject and the date. Zapiszmy temat lekcji i datę:

 

                                                       Lesson 48 (forty-eight)                                           1st April, 2020

 

Subject: My blog: My favourite food – tworzenie wpisu na blogu: mój ulubiony posiłek.

 

On our today's lesson we are going to read and write a blog entry. Open your workbooks on page 41 (the purple ones). Look at exercise 1. Read Bertie's diary. Na dzisiejszej lekcji przeczytamy i napiszemy wpis na blog. Otwórzcie zeszyty ćwiczeń na stronie 41 (fioletowe). Spójrzcie na zadanie 1. Prezczytajcie dziennik Bertiego. Pamiętacie co to tournament – to takie zawody, w których wybiera się najlepszego rycerza.

Great! Thank you.

 

And now look at exercise 2. Look at the diary with blanks. Complete the diary. A teraz spójrzcie na zadanie 2. Spójrzcie na dziennik z lukami. Uzupełnijcie dziennik. Wpiszcie godzinę, o której jadacie w niedzielę śniadania oraz nazwy produktó, które lubicie jeść.

Great! Thank you.

 

Now open your coursebooks (the blue ones) on page 50. Do you remember blog entries by Henry, Olivia and Marcin from unit 3? What were they about? Read the blog. Otwórzcie podręczniki na stronie 50. Pamiętacie wpisy na blogach Henry'ego, Olivii i Marcina z rozdziału 3? Czego dotyczyły? A teraz przeczytajcie blog ze strony 50.

Great!

 

Now you are going to write a blog entry about food in your notebook. A teraz Wy stwórzcie w zeszycie wpis na blogu na temat żywności. Wpis w podręczniku może posłużyć Wam jako model.

 

Kiedy już zrobicie już wszystkie zadania, poproście rodziców, aby zrobili zdjęcie strony z dzisiejszą lekcją z zeszytu oraz ćwiczeń i przesłali je na adres: tomasz.praczuk@wp.pl. Dzisiaj jest Prima Aprilis. Pod tym linkiem znajdziecie kolorowankę: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgROIR2Pp9QQPGiho . Możecie ją pobrać, pokolorować i wkleić do zeszytu.:)

 

Bye, bye! See you next week! Do zobaczenia w przyszłym tygodniu!

 

tp74