Najnowsze wpisy, strona 17


kwi 01 2020 Klasa IIIa - 1 April

Good morning!Dzień dobry!

How are you today? Ok? Let's write the subject and the date. Zapiszmy temat lekcji i datę:

 

                                                       Lesson 48 (forty-eight)                                           1st April, 2020

 

Subject: My blog: My favourite food – tworzenie wpisu na blogu: mój ulubiony posiłek.

 

On our today's lesson we are going to read and write a blog entry. Open your workbooks on page 41 (the purple ones). Look at exercise 1. Read Bertie's diary. Na dzisiejszej lekcji przeczytamy i napiszemy wpis na blog. Otwórzcie zeszyty ćwiczeń na stronie 41 (fioletowe). Spójrzcie na zadanie 1. Prezczytajcie dziennik Bertiego. Pamiętacie co to tournament – to takie zawody, w których wybiera się najlepszego rycerza.

Great! Thank you.

 

And now look at exercise 2. Look at the diary with blanks. Complete the diary. A teraz spójrzcie na zadanie 2. Spójrzcie na dziennik z lukami. Uzupełnijcie dziennik. Wpiszcie godzinę, o której jadacie w niedzielę śniadania oraz nazwy produktó, które lubicie jeść.

Great! Thank you.

 

Now open your coursebooks (the blue ones) on page 50. Do you remember blog entries by Henry, Olivia and Marcin from unit 3? What were they about? Read the blog. Otwórzcie podręczniki na stronie 50. Pamiętacie wpisy na blogach Henry'ego, Olivii i Marcina z rozdziału 3? Czego dotyczyły? A teraz przeczytajcie blog ze strony 50.

Great!

 

Now you are going to write a blog entry about food in your notebook. A teraz Wy stwórzcie w zeszycie wpis na blogu na temat żywności. Wpis w podręczniku może posłużyć Wam jako model.

 

Kiedy już zrobicie już wszystkie zadania, poproście rodziców, aby zrobili zdjęcie strony z dzisiejszą lekcją z zeszytu oraz ćwiczeń i przesłali je na adres: tomasz.praczuk@wp.pl. Dzisiaj jest Prima Aprilis. Pod tym linkiem znajdziecie kolorowankę: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgROIR2Pp9QQPGiho . Możecie ją pobrać, pokolorować i wkleić do zeszytu.:)

 

Bye, bye! See you next week! Do zobaczenia w przyszłym tygodniu!

 

tp74   
kwi 01 2020 Klasa Vac - 1 April

Good morning! Dzień dobry!

How are you today? Ok? Let's write the date and the subject. Zapiszmy temat lekcji i datę:

 

                                                                 Lesson                                                                1st April,2020

 

Subject: Czas Past Simple – czasownik 'to be': pytania i przeczenia.

 

On our today's lesson we are going to learn the past forms of the verb 'to be' – questions and negatives. Na dzisiejszej lekcji poznamy formy czasownika 'to be' w czasie przeszłym – pytania i przeczenia.

 

So open your books on page 80. At the very beginning let's have a look at the table in EXERCISE 1. Otwórzcie podręczniki na stronie 80. Na początek spójrzmy na tabelkę w zadaniu 1. As you remember we have got two past forms of the verb 'to be': was nad were. Jak pamiętacie mamy dwie przeszłe formy czasownika 'to be': was i were. So how do we make negatives? We just add NOT! So we have WASN'T and WEREN'T. Więc jak tworzymy przeczenia? Po prostu dodajemy NOT! Więc mamy WASN'T i WEREN'T. How do we make questions? We move WAS or WERE to the beginning of the question! Jak tworzymy pytania? Przesuwamy WAS lub WERE na początek pytania!

So: She was at home. Was she at school? No, she wasn't. / Yes, she was.

Write the table in your notebook. Przepiszcie tabelkę do zeszytu.

 

Now have a look at EXERCISE 2. You have to complete the sentences with WASN'T or WEREN'T. Write the answers in your notebooks. Teraz spójrzmy na zadanie 2. Waszym zadaniem jest uzupełnić zdania za pomocą WASN'T lub WEREN'T. Zapiszcie tylko odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

Now let's move on to EXERCISE 3. Write questions with WAS or WERE. Then listen and write answers. Write questions and answers in your notebooks. Przejdźmy do zadania 3. Napiszcie pytania z WAS lub WERE. Następnie posłuchajcie i zapiszcie odpowiedzi. Zapiszcie pytania i odpowiedzi w zeszycie. Link do nagrania jest tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgRU9yqQgTR-Zziem

Thank you.

 

EXERCISE 4. Write the correct past simple form of be (WAS / WERE / WASN'T / WEREN'T) to complete the dialogue in your notebook. Then listen and check. Zadanie 4. Uzupełnijcie dialog odpowiednią formą czasownika to be (WAS / WERE / WASN'T / WEREN'T). Następnie posłuchaj i sprawdź. Link do nagrania jest tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgRSpmQjJLreXK66a 

Thank you.

 

Now have a look at EXERCISE 6. Listen and write the words in the box to complete the song in your notebook. Then listen, check and SING! Spójrzcie na zadanie 6. Posłuchajcie i uzupełnijcie tekst piosenki w zeszycie. Następnie posłuchajcie, sprawdźcie i ZAŚPIEWAJCIE. Link do nagrania jest tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgRZomP7lnRsxPBO4

Thank you.

 

In your workbook do exercises 2 and 3 on page 34. That's it for today. Send me the photo of your notebook page before the next lesson. W ćwiczeniach zróbcie zadania 2 i 3 ze strony 34. To wszystko na dzisiaj, a teraz prześlijcie mi zdjęcia strony z zeszytu i ćwiczeń na mój email: tomasz.praczuk@wp.pl oraz rozwiążcie bardzo krótki test, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc94sRSBcbL_xwkEIzKmVUuusts8Z_nMM9QrhFWsfdrlkUCjA/viewform?usp=sf_link

Bye, see you soon!

 

tp74   
kwi 01 2020 Klasa VIac - 1 April

Hello!How are you today? Ok? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                   Lesson                                                                   1st March, 2020

 

Subject: In a clothes shop. W sklepie odzieżowym – dialog.

 

On our today's lesson we are going to learn how to buy clothes. Na dzisiejszej lekcji dowiemy sią jak kupować ubrania.

 

So open your books on page 79. At the very beginning let's look at the dialogue. Listen and read. What colour is the blouse that Jade is trying on? Write the answer in your notebook. Otwórzcie podręczniki na stronie 79. Na początek spójrzmy na dialog. Przeczytajcie i posłuchajcie. Jakiego koloru jest bluzka, którą przymierza Jade? Zapiszcie odpowiedź w zeszycie. Link do nagrania jest tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQ5VRc67PyC2v4tc

Thank you.

 

And now look at EXERCISE 3. Complete the dialogues. Write the missing part in your notebook. Use expressions from exercise 1. A teraz spójrzcie na zadanie 3. Uzupełnijcie dialogi. Wpiszcie w zeszycie brakującą wypowiedź. Użyjcie wyrażeń z zadania 1.

Thank you.

 

Now let's move on to EXERCISE 4. Choose the correct phrase from the box to complete the sentences. Przejdźmy do zadania 4. Wybierzcie właściwe wyrażenie z tabelki, aby uzupełnić zdania. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

And now EXERCISE 5. Listen to two dialogues in a clothes shop. Decide if the sentences are TRUE or FALSE. Write the answers in your notebooks. A teraz zadanie 5. Posłuchajcie dwóch dialogów w sklepie odzieżowym. Zdecydujcie, czy poniższe zdania są prawdziwe czy fałszywe. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie. Link do nagrania jest tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQ_ph32xkYToDt0C

Thank you.

 

EXERCISE 6. Read the information about plural forms. Prepare the dialogue like the one in exercise 1. Change the blue words. Choose different clothes and prices. Use the words in the box to help you. Zadanie 6. Przeczytajcie informacje o liczbie mnogiej. Przygotujcie dialog taki jak w zadaniu 1. Zamieńcie wyrazy wyróżnione na niebiesko. Wybierzcie inne ubrania i ceny. Wykorzystajcie wyrazy z tabelki. Dialog zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

And now your homework: Practice book page 33, exercises 1 and 2. That's it for today. Send me the photo of your notebook page before the next lesson and you have to do a short test. Wasza praca domowa to zadania 1 i 2 ze strony 33 zeszytu ćwiczeń.To wszystko na dzisiaj, a teraz prześlijcie mi zdjęcie strony z zeszytu (na adres: tomasz.praczuk@wp.pl) oraz rozwiążcie bardzo krótki test, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd886TgKIMEaJLrXp05rK5rqzdPVWW4MXBcenuPWzwzWsqn_g/viewform?usp=sf_link

Bye, see you soon!.

 

 

 

tp74   
mar 30 2020 Klasa 3a - 31 March

Good morning!Dzień dobry!

How are you today? Ok? Let's write the subject and the date. Zapiszmy temat lekcji i datę:

 

                                                           Lesson 47 (forty-seven)                                                31st March, 2020

 

Subject: What time do you have breakfast?

 

On our today's lesson we are going to practice giving time. Open your books on page 49 (the blue ones). Look at exercise 1. Write the sentences in you notebooks. Na dzisiejszej lekcji przećwiczymy podawanie czasu. Otwórzcie podręczniki na stronie 49 (niebieskie). Spójrzcie na zadanie 1. Dokończcie poniższe zdania (tak jak w przykładzie) – spójrzcie na zegary i wpiszcie odpowiednią godzinę.

1 I have breakfast at seven o'clock.

2 I have lunch ...

3 I have dinner ...

Great! Thank you.

 

And now look at exercise 2. Copy the table into your notebook. Listen and complete the times. A teraz spójrzcie na zadanie 2. Przerysujcie tabelkę do zeszytu. Posłuchajcie i wpiszcie godzinę. Nagranie możecie znaleźć tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQ02xn7jRlhr6SVY

Great! Thank you.

 

And now you have to answer the questions. Write questions and answers in your notebooks.

A teraz odpowiedzcie na pytania. Zapiszcie pytania i odpowiedzi w swoich zeszytach.

What time do you have breakfast? (O której godzinie jecie śniadanie?)

At ............... (wpiszcie godzinę)

What do you have for breakfast? (Co jecie na śniadanie)

I have ................. (wpiszcie co jecie na śniadanie)

Great!

 

Kiedy już wykonacie wszystkie zadania, poproście rodziców, aby zrobili zdjęcie strony zeszytu z dzisiejszą lekcją i przesłali je na adres: tomasz.praczuk@wp.pl

 

Bye, bye! See you tomorrow! Do zobaczenia jutro!

 

tp74   
mar 30 2020 Klasa VIIIb - 30 March

Hello! Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                               Lesson                                                              30th March, 2020

 

Subject: Countable and uncountable nouns. Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.

 

On our today's lesson we are going to learn some grammar material. Na dzisiejszej lekcji poznamy materiał gramatyczny – rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.

 

Otwórzcie podręczniki na stronie 60. Na początek przeczytajcie wyjaśnienie w tabelce. Jeżeli są jakieś wątpliwości, piszcie do mnie przez e-dziennik.

Thank you.

 

W zadaniu 9 musicie uzupełnić dialog wyrazami z tabelki. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie. Następnie posłuchajcie nagrania i sprawdźcie swoje odpowiedzi. Link do nagrania jest tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQv1MJDRRWdtbCHG

Thank you.

 

Przejdźmy do zadania 10. W zeszycie uzupełnijcie luki w tekście, wybierając poprawną opcję: A, B lub C. Posłuchajcie nagrania i sprawdźcie odpowiedzi. Link do nagrania jest tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgQyxQb4yD4P6SVLq

Thank you.

 

W zadaniu 11, waszym zadaniem jest uzupełnienie luk w zdaniach na podstawie tekstu z zadania 10. W zeszycie zapiszcie całe zdania.

Thank you.

 

I na koniec zadania w ćwiczeniach – zadania 1 i 2 ze strony 72.

Thank you.

 

To wszystko na dzisiaj. Prześlijcie mi zdjęcia strony z zeszytu i ćwiczeń (na adres: tomasz.praczuk@wp.pl) oraz rozwiążcie bardzo krótki test, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdTEbZWo1sbRJ-6eJhboA_pYbyZrCSkLD0wizpW69H7bKSt8Q/viewform?usp=sf_link

 

Bye, see you on Wednesday!

 

tp74