Najnowsze wpisy, strona 15


kwi 07 2020 Klasa 7B - 7 April

Hello!How are you today? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                          Lesson                                                   7th April, 2020

 

Subject: Survival equipment. Nazwy sprzętu turystycznego.

 

On our today's lesson we are going to learn some vocabulary and pracise listening. Na dzisiejszej lekcji poznamy słownictwo związane z turystyką i poćwiczymy słuchanie ze zrozumieniem.

 

So open your books on page 72. In your notebooks, match the objects 1-11 in the picture with the words in the box. Then listen and check. Otwórzcie podręczniki na stronie 72. Na początek spójrzcie na zadanie 1. Dopasujcie przedmioty 1-11 do wyrazów w tabeli i zapiszcie w zeszycie. Następnie posłuchajcie i sprawdźcie. Link do nagrania znajduje się tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgSlB5T0juJvlA0re

Thank you.

 

Have a look at EXERCISE 2. Read the introduction to Desert Challenge. Spójrzcie na zadanie 2. Przeczytajcie wstęp do Desert Challenge.

Thank you.

 

Now look at EXERCISE 3. Listen to Kay Freeman talking about the survival course she went on. Which equipment from exercise 1 does she say is useful? Spójrzcie na zadanie 3. Posłuchajcie Kay Freeman, ktora opowiada o kursie survivalu, w którym uczestniczyła. Jaki sprzęt z zadania 1 uważa za przydatny? Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie. Link do nagrania znajduje się tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgSpzumM70xktuJnu

Thank you.

 

And now look at EXERCISE 4. Read the questions. Then listen again and write the correct answers in your notebook. A teraz spójrzcie na zadanie 4. Przeczytajcie pytania. Posłuchajcie ponownie i zapszcie poprawne odpowiedzi w zeszycie. Link do nagrania znajduje się tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgSpzumM70xktuJnu

Thank you.

 

That's it for today. As your homework, do exercises 1, 2 and 3 on page 25 (workbook) and do a very short test.Don't send me any photos – my mailbox is blocked. Just do the test. To wszystko na dzisiaj. Jako praca domowa, w ćwiczeniach zróbcie zadania 1, 2 i 3 ze strony 25 (ćwiczenia) i rozwiążcie krótki test. Link do nagrania z ćwiczeń znajduje się tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgSilzVyg_ACiVyKp . Nie przesyłajcie mi zdjęć – moja poczta jest pełna. Na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) wysyłajcie jedynie pytania dotyczące zadań / pracy domowej. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą wiedzę, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScZdUJs77mCFKzE1lzY3hfH0ElBQ3JsqUnsBOVMLTQkXn7pmg/viewform?usp=sf_link Na rozwiązanie testu macie czas do końca dnia. Test jest oparty na materiale z podręcznika (SB) oraz ćwiczeń (WB).

Happy Easter!

 

 

 

tp74   
kwi 07 2020 Klasa 5c - 7 April

Good morning! Dzień dobry!

How are you today? Let's write the date and the subject. Zapiszmy temat lekcji i datę:

 

                                                      Lesson                                                      7th April, 2020

 

Subject: My town. Opisujemy swoją miejscowość.

 

On our today's lesson we are going to write about our town. Na dzisiejszej lekcji opiszemy swoją miejscowość.

 

So open your books on page 83. At the beginning let's have a look at the leaflet in EXERCISE 5. Is Manchestersimilar to your town. Why not? Then answer the question in your notebook. Otwórzcie podręczniki na stronie 83. Na początek spójrzmy na tekst w zadaniu 5. Przeczytajcie tekst, a następnie odpowiedzcie w zeszycie na pytanie: Czy Manchester jest podobny do Twojej miejscowości? Dlaczego nie?

 

Now have a look at EXERCISE 6. Read the information. Then match four of the topics below with the four paragraphs in the model text. Write the answers in your notebooks. Teraz spójrzmy na zadanie 6. Przeczytajcie poniższe informacje. Następnie dopasujcie cztery z poniższych punktów do paragrafów w powyższym tekście. Znajdźcie w tekście liczby i daty, aby uzupełnić zdania. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

Now let's move on to EXERCISE 7. Match the sentences with the topics in exercise 6. Write the answers in your notebooks. Przejdźmy do zadania 7. Dopasujcie zdania do tematów w zadaniu 6. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

Now the last exercise for today. Look at EXERCISES 8 and 9. You are going to choose four topics from the list in exercise 6 and you are going to write a description of your town in your notebook. A teraz ostatnie zadanie na dziś. Spójrzcie na zadania 8 i 9. Wybierzcie cztery tematy z listy w zadaniu 6 i opiszcie w zeszycie swoją miejscowość.

 

That's it for today. Send me a photo of the description of your town. No test today. To wszystko na dzisiaj. Przyślijcie na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) zdjęcie z zeszytu opisu miejscowości. Dzisiaj nie ma testu.

Happy Easter!

 

tp74   
kwi 07 2020 Klasa VIa - 7 April

Hello!How are you today? Ok? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                         Lesson                                                     7th April, 2020

 

Subject: The Red Book. Czasy przyszłe – ćwiczenia.

 

On our today's lesson we are going to read another episode of "The Red Book" and pracise future tenses. Na dzisiejszej lekcji przeczytamy kolejny odcinek komiksu "The Red Book" oraz przećwiczymy czasy przyszłe.

 

So open your books on page 81. At the beginning let's look at EXERCISE 7. Listen and read. Otwórzcie podręczniki na stronie 81. Na początek spójrzmy na zadanie 7. Przeczytajcie i posłuchajcie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgRkkYqqk-XAAU5h0

Thank you.

 

Now EXERCISE 8. Decide if the sentences are TRUE or FALSE. Correct the false sentences. Write the answers in your notebook. Zadanie 8. Zdecydujcie czy poniższe zdania są prawdziwe (TRUE) czy fałszywe (FALSE). Poprawcie zdania fałszywe. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

And now EXERCISE 9. Find two offers or promises with I'll in the story and write them in your notebook. A teraz zadanie 9. Znajdźcie w tekście dwa przykłady oferowania lub składania obietnic z użyciem I'll, a następnie zapiszcie te zdania w zeszycie.

Thank you.

 

EXERCISE 10. Who says these things? Write the names and complete the sentences with the correct form of GOING TO in your notebook. Zadanie 10. Kto to mówi? Wpiszcie imiona i uzupełnijcie zdania odpowiednią formą GOING TO. Napiszcie całe zdania w zeszycie.

Thank you.

 

And now your homework: NO HOMEWORK. That's it for today. Don't send me the photo of your notebook page - just do a short test. Wasza praca domowa to ... BRAK PRACY DOMOWEJ. To wszystko na dzisiaj, nie przesyłajcie mi zdjęć – moja poczta jest zablokowana. Na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) możecie wysyłać pytania dotyczące zadań / pracy domowej. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą wiedzę, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeHgzKRYS6QExvttWVJ_77FTGpcCCRkj54z_di0JeTW98ts2Q/viewform?usp=sf_link

Bye, see you soon! Happy Easter!

 

tp74   
kwi 06 2020 Klasa 8b - 6 April

Hello!Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                        Lesson                                                       6th April, 2020

 

Subject: Get fit for... Reading comprehension. Zwyczaje żywieniowe. Ćwiczenia doskonalące czytanie.

 

On our today's lesson we are going to practise reading comprehension. Na dzisiejszej lekcji ćwiczymy czytanie ze zrozumieniem.

 

Otwórzcie podręcznik na stronie 61. Na początek zadanie 1. Przeczytajcie tekst i wybierzcie poprawną odpowiedź na pytanie z tekstu.

Thank you.

 

Przeczytajcie tekst z zadania 2 i sprawdźcie swoje odpowiedzi z tekstu w zadaniu 1. Następnie streść główną myśl tekstu jednym zdaniem w języku angielskim.

 

W zadaniu 3 odpowiedzcie na pytania. Zapiszcie swoje odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

Zadanie 4. Przeczytajcie informacje o trzech osobach. W zeszycie zapiszcie, które zdania są prawdziwe (TRUE), a które fałszywe (FALSE). Jeśli chcecie wysłuchać tekstu, link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgSO6pqYApdLv4RCa

Thank you.

 

Zadanie 5. Przeczytaj cztery porady żywieniowe A-D zamieszczone poniżej. Na podstawie informacji w nich zawartych uzupełnij w zeszycie luki w zdaniach w języku polskim. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgSQF7_coJQVj5Amv

Thank you.

 

To wszystko na dzisiaj. Jako praca domowa, w ćwiczeniach zróbcie zadania 4-7 ze strony 74 i rozwiążcie krótki test. Nie przesyłajcie mi zdjęć – moja poczta jest zablokowana. Na mój email ( tomasz.praczuk@wp.pl) wysyłajcie jedynie pytania dotyczące zadań / pracy domowej. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą wiedzę, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfDpZkPsnIyhLKs4OGygonxEUFnKPu0D28USCo0BHGf6_RZ7g/viewform?usp=sf_link Na rozwiązanie testu macie czas do końca dnia.Test jest oparty na materiale z podręcznika (SB) oraz ćwiczeń (WB).

Bye, see you tomorrow!

 

tp74   
kwi 06 2020 Klasa 7b - 6 April

Hello!How are you today? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                   Lesson                                                     6th April, 2020

 

Subject: First conditional. Zastosowanie pierwszego trybu warunkowego.

 

On our today's lesson we are going to learn about the first conditional. Na dzisiejszej lekcji poznamy pierwszy tryb warunkowy.

 

So open your books on page 71. First of all, have a look at EXERCISE 1. Match 1-5 to a-e to make sentences. Write the sentences in your notebook. Otwórzcie podręczniki na stronie 71. Na początek spójrzcie na zadanie 1. Dopasujcie 1-5 do a-e. Zapiszcie całe zdania w zeszycie.

Thank you.

 

Sentences from exercise 1 are the sentences in the FIRST CONDITIONAL. If you want to learn about first conditional look here: https://www.youtube.com/watch?v=rUwunSwpv-A

Zdania z zadania 1, to zdania w pierwszym trybie warunkowym. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o zdaniach w pierwszym trybie warunkowym, sprawdźcie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=rUwunSwpv-A

 

Have a look at EXERCISE 2. Look at the rules and complete them with ACTION or RESULT. Spójrzcie na zadanie 2. Spójrzcie na reguły i uzupełnijcie je za pomocą wyrazów ACTION lub RESULT. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

Let's have some practice. Now look at EXERCISE 3. In your notebook, write the correct words. A teraz trochę poćwiczmy.Spójrzcie na zadanie 3. W zeszycie zapiszcie wybrane odpowiedzi.

Thank you.

 

And now look at EXERCISE 4. In your notebook write the words in the correct order to make questions. A teraz spójrzcie na zadanie 3. W zeszycie zapiszcie wyrazy we właściwej kolejności, aby utworzyć pytania w pierwszym trybie warunkowym.

Thank you.

 

The last task from your coursebook – EXERCISE 5. Look at the picture and, in your notebook, match 1-5 with a-e to make sentences. Write the sentences in your notebook. Ostatnie zadanie z podręcznika – zadanie 5. Spójrzcie na obrazek, dopasujcie początek zdania (1-5) do końca (a-e), następnie zapiszcie całe zdania w zeszycie.

Thank you.

 

That's it for today. As your homework, do exercises 3, 4 and 5 on page 24 (workbook) and do a very short test.Don't send me any photos – my mailbox is blocked. Just do the test. To wszystko na dzisiaj. Jako praca domowa, w ćwiczeniach zróbcie zadania 3, 4 i 5 ze strony 24 (ćwiczenia) i rozwiążcie krótki test. Nie przesyłajcie mi zdjęć – moja poczta jest zablokowana. Na mój email ( tomasz.praczuk@wp.pl) wysyłajcie pytania dotyczące zadań / pracy domowej. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą wiedzę, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSftxn-Yi965Xukj0TBSQ7Z0s6Y655Xb1m2e3SgRaGv30t3oAg/viewform?usp=sf_link Na rozwiązanie testu macie czas do końca dnia.Test jest oparty na materiale z podręcznika (SB) oraz ćwiczeń (WB).

Bye, see you on tomorrow!

 

tp74