Archiwum 06 kwietnia 2020


kwi 06 2020 Klasa 8b - 6 April

Hello!Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                        Lesson                                                       6th April, 2020

 

Subject: Get fit for... Reading comprehension. Zwyczaje żywieniowe. Ćwiczenia doskonalące czytanie.

 

On our today's lesson we are going to practise reading comprehension. Na dzisiejszej lekcji ćwiczymy czytanie ze zrozumieniem.

 

Otwórzcie podręcznik na stronie 61. Na początek zadanie 1. Przeczytajcie tekst i wybierzcie poprawną odpowiedź na pytanie z tekstu.

Thank you.

 

Przeczytajcie tekst z zadania 2 i sprawdźcie swoje odpowiedzi z tekstu w zadaniu 1. Następnie streść główną myśl tekstu jednym zdaniem w języku angielskim.

 

W zadaniu 3 odpowiedzcie na pytania. Zapiszcie swoje odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

Zadanie 4. Przeczytajcie informacje o trzech osobach. W zeszycie zapiszcie, które zdania są prawdziwe (TRUE), a które fałszywe (FALSE). Jeśli chcecie wysłuchać tekstu, link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgSO6pqYApdLv4RCa

Thank you.

 

Zadanie 5. Przeczytaj cztery porady żywieniowe A-D zamieszczone poniżej. Na podstawie informacji w nich zawartych uzupełnij w zeszycie luki w zdaniach w języku polskim. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgSQF7_coJQVj5Amv

Thank you.

 

To wszystko na dzisiaj. Jako praca domowa, w ćwiczeniach zróbcie zadania 4-7 ze strony 74 i rozwiążcie krótki test. Nie przesyłajcie mi zdjęć – moja poczta jest zablokowana. Na mój email ( tomasz.praczuk@wp.pl) wysyłajcie jedynie pytania dotyczące zadań / pracy domowej. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą wiedzę, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfDpZkPsnIyhLKs4OGygonxEUFnKPu0D28USCo0BHGf6_RZ7g/viewform?usp=sf_link Na rozwiązanie testu macie czas do końca dnia.Test jest oparty na materiale z podręcznika (SB) oraz ćwiczeń (WB).

Bye, see you tomorrow!

 

tp74   
kwi 06 2020 Klasa 7b - 6 April

Hello!How are you today? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                   Lesson                                                     6th April, 2020

 

Subject: First conditional. Zastosowanie pierwszego trybu warunkowego.

 

On our today's lesson we are going to learn about the first conditional. Na dzisiejszej lekcji poznamy pierwszy tryb warunkowy.

 

So open your books on page 71. First of all, have a look at EXERCISE 1. Match 1-5 to a-e to make sentences. Write the sentences in your notebook. Otwórzcie podręczniki na stronie 71. Na początek spójrzcie na zadanie 1. Dopasujcie 1-5 do a-e. Zapiszcie całe zdania w zeszycie.

Thank you.

 

Sentences from exercise 1 are the sentences in the FIRST CONDITIONAL. If you want to learn about first conditional look here: https://www.youtube.com/watch?v=rUwunSwpv-A

Zdania z zadania 1, to zdania w pierwszym trybie warunkowym. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o zdaniach w pierwszym trybie warunkowym, sprawdźcie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=rUwunSwpv-A

 

Have a look at EXERCISE 2. Look at the rules and complete them with ACTION or RESULT. Spójrzcie na zadanie 2. Spójrzcie na reguły i uzupełnijcie je za pomocą wyrazów ACTION lub RESULT. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

Let's have some practice. Now look at EXERCISE 3. In your notebook, write the correct words. A teraz trochę poćwiczmy.Spójrzcie na zadanie 3. W zeszycie zapiszcie wybrane odpowiedzi.

Thank you.

 

And now look at EXERCISE 4. In your notebook write the words in the correct order to make questions. A teraz spójrzcie na zadanie 3. W zeszycie zapiszcie wyrazy we właściwej kolejności, aby utworzyć pytania w pierwszym trybie warunkowym.

Thank you.

 

The last task from your coursebook – EXERCISE 5. Look at the picture and, in your notebook, match 1-5 with a-e to make sentences. Write the sentences in your notebook. Ostatnie zadanie z podręcznika – zadanie 5. Spójrzcie na obrazek, dopasujcie początek zdania (1-5) do końca (a-e), następnie zapiszcie całe zdania w zeszycie.

Thank you.

 

That's it for today. As your homework, do exercises 3, 4 and 5 on page 24 (workbook) and do a very short test.Don't send me any photos – my mailbox is blocked. Just do the test. To wszystko na dzisiaj. Jako praca domowa, w ćwiczeniach zróbcie zadania 3, 4 i 5 ze strony 24 (ćwiczenia) i rozwiążcie krótki test. Nie przesyłajcie mi zdjęć – moja poczta jest zablokowana. Na mój email ( tomasz.praczuk@wp.pl) wysyłajcie pytania dotyczące zadań / pracy domowej. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą wiedzę, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSftxn-Yi965Xukj0TBSQ7Z0s6Y655Xb1m2e3SgRaGv30t3oAg/viewform?usp=sf_link Na rozwiązanie testu macie czas do końca dnia.Test jest oparty na materiale z podręcznika (SB) oraz ćwiczeń (WB).

Bye, see you on tomorrow!

 

tp74   
kwi 06 2020 Klasa 5ac - 6 April

Good morning! Dzień dobry!

How are you today? Ok? Let's write the date and the subject. Zapiszmy temat lekcji i datę:

 

                                                         Lesson                                                             6th April,2020

 

Subject: Ghost Town – czytanie i słuchanie ze zrozumieniem.

 

On our today's lesson we are going to practise reading and listening comprehension. Na dzisiejszej lekcji przećwiczymy czytanie i słuchanie ze zrozumieniem..

 

So open your books on page 82. At the beginning let's have a look at the text in EXERCISE 1. Listen and read. Then answer the questions in your notebooks. Otwórzcie podręczniki na stronie 82. Na początek spójrzmy na tekst w zadaniu 1. Posłuchajcie i przeczytajcie. Następnie odpowiedzcie w zeszycie na (trzy) pytania. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgSCwcCQtKygxPnWX

 

Now have a look at EXERCISE 2. Now have a look at the text again. Find the numbers and dates in the text and complete the sentences. Write the sentences in your notebooks. Teraz spójrzmy na zadanie 2. Ponownie spójrzcie na tekst w zadaniu 1. Znajdźcie w tekście liczby i daty, aby uzupełnić zdania. Zapiszcie zdania w zeszycie.

Thank you.

 

Now let's move on to EXERCISE 3. Listen to Agata and Marcus. Whose weekend was more exciting? In you notebooks write Agata or Marcus. Przejdźmy do zadania 3. Posłuchajcie Agaty i Marcusa. Kto miał bardziej ekscytujący weekend? Zapiszcie odpowiedź w zeszycie: Agata lub Marcus. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgSGFOrYZBQnPfxJa

Thank you.

 

Now the last exercise for today. Look at EXERCISE 4. Listen again to the text from exercise 3 and choose the correct answer. In your notebooks write a, b or c. A teraz ostetnie zadanie w zeszycie na dziś. Spójrzcie na zadanie 4. Posłuchajcie ponownie tekstu z zadania 3 i wybierzcie poprawną odpowiedź. W zeszycie zapiszcie tylko a, b lub c. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgSGFOrYZBQnPfxJa

 

In your workbook do exercises 1, 2, 3 and 4 on page 35. That's it for today. Don't send me any photos – my mailbox is blocked. Just do the test. W ćwiczeniach zróbcie zadania 1, 2, 3 i 4 ze strony 35. Link do nagrania z zadania 3 i 4 znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgSJK_BPKKrvahN7a To wszystko na dzisiaj, nie przesyłajcie mi zdjęć – moja poczta jest praktycznie zablokowana. Na mój email ( tomasz.praczuk@wp.pl) możecie wysyłać pytania dotyczące zadań / pracy domowej. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą wiedzę, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd63BumtxyZQKD0L33tAbU-uzv7Ue71iBjtuzQl7BLrGfb9vw/viewform?usp=sf_link Na rozwiązanie testu macie czas do końca dnia.Test jest oparty na materiale z podręcznika (SB) oraz ćwiczeń (WB).

Bye, see you soon!

 

tp74