Archiwum 07 kwietnia 2020


kwi 07 2020 Klasa 8B - 7 April

Hello!Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                   Lesson                                                          7th April, 2020

 

Subject: Get fit for... Listening comprehension. Ćwiczenia doskonalące słuchanie.

 

On our today's lesson we are going to practise listening comprehension. Na dzisiejszej lekcji ćwiczymy słuchanie ze zrozumieniem.

 

Otwórzcie podręcznik na stronie 62. Na początek zadanie 2. Znajdźcie w ramce synonimywyróżnionych wyrazów/wyrażeń. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

Zadanie 3. Odpowiedzcie na pytania. Użyjcie wyrazów z ramki oraz słowniczka ze strony 58.

 

W zadaniu 4 posłuchacie wypowiedzi czterech osób 1-4. Dopasujcie każdą osobę do sytuacji A-D, w której się ona znajduje. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgSvVDtufw14C6kJy

Thank you.

 

Zadanie 5. Posłuchajcie rozmowy w restauracji. W zeszycie zaznaczcie, które zdania są prawdziwe (P), a które fałszywe (F). Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgSxFubM-I5I1QPf6

Thank you.

 

Zadanie 6. Posłuchajcie rozmowy jeszcze raz. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu uzupełnijcie l zeszycie luki w zdaniach. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgSxFubM-I5I1QPf6

Thank you.

 

Zadanie 7. W zeszycie przetłumaczcie fragmenty w nawiasach na język angielski, tak aby otrzymać logiczne i poprawne zdania.

Thank you.

 

Zadanie 8. Ułóżcie w zeszycie pytania z rozsypanych wyrazów.

Thank you.

 

To wszystko na dzisiaj. Jako praca domowa, w ćwiczeniach zróbcie zadania 1-5 ze strony 75 i rozwiążcie krótki test. Nie przesyłajcie mi zdjęć – moja poczta jest zablokowana. Na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) wysyłajcie jedynie pytania dotyczące zadań / pracy domowej. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą wiedzę, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSegtjMNMb3mJbO_gALHbfrrn1AU4O4kpBXiUhzhsELP55rsJg/viewform?usp=sf_link Na rozwiązanie testu macie czas do końca dnia.Test jest oparty na materiale z podręcznika. Przed świętami część z Was dostanie po dwie oceny...

Happy Easter!

 

tp74   
kwi 07 2020 Klasa 3A - 7 April

Good morning! Dzień dobry!

How are you today? Ok? Let's write the subject and the date. Zapiszmy temat lekcji i datę:

 

                                             Lesson 49 (forty-nine)                                              7th April, 2020

 

Subject: The pizza song – piosenka.

 

On our today's lesson we are going to sing a song about pizza and you are going to prepare your own pizza. Open your books on page 51 (the blue ones). Have a look at the song in exercise 1. Read, listen and sing. Na dzisiejszej lekcji zaśpiewamy piosenkę o pizzy, następnie przygotujecie własną pizzę. Otwórzcie podręczniki na stronie 51 (niebieskie). Spójrzcie na piosenkę w zadaniu 1. Przeczytajcie, posłuchajcie i zaśpiewajcie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgSaSfuqHgOvaLA5r

Great! Thank you.

 

And now look at exercise 2. Say the tongue twister. A teraz spójrzcie na zadanie 2. Powtórzcie łamaniec językowy. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgSdGLqD1JCNjDYF7

Great! Thank you.

 

Now prepare your own pizza. Draw pizza in your notebook and describe it. Write two sentences about you pizza. A teraz przygotujcie własną pizzę. Narysujcie pizzę w zeszycie i opiszcie ją. Napiszcie dwa zdania o swojej pizzy. Na przykład: I like peppers and tomatoes on my pizza. I like mushrooms and cheese on my pizza, too.

Great!

 

Kiedy już zrobicie już wszystkie zadania, poproście rodziców, aby zrobili zdjęcie strony z dzisiejszą lekcją z zeszytu i przesłali je na adres: tomasz.praczuk@wp.pl.

Bye, bye! See you tomorrow! Do zobaczenia jutro!

 

tp74   
kwi 07 2020 Klasa 7B - 7 April

Hello!How are you today? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                          Lesson                                                   7th April, 2020

 

Subject: Survival equipment. Nazwy sprzętu turystycznego.

 

On our today's lesson we are going to learn some vocabulary and pracise listening. Na dzisiejszej lekcji poznamy słownictwo związane z turystyką i poćwiczymy słuchanie ze zrozumieniem.

 

So open your books on page 72. In your notebooks, match the objects 1-11 in the picture with the words in the box. Then listen and check. Otwórzcie podręczniki na stronie 72. Na początek spójrzcie na zadanie 1. Dopasujcie przedmioty 1-11 do wyrazów w tabeli i zapiszcie w zeszycie. Następnie posłuchajcie i sprawdźcie. Link do nagrania znajduje się tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgSlB5T0juJvlA0re

Thank you.

 

Have a look at EXERCISE 2. Read the introduction to Desert Challenge. Spójrzcie na zadanie 2. Przeczytajcie wstęp do Desert Challenge.

Thank you.

 

Now look at EXERCISE 3. Listen to Kay Freeman talking about the survival course she went on. Which equipment from exercise 1 does she say is useful? Spójrzcie na zadanie 3. Posłuchajcie Kay Freeman, ktora opowiada o kursie survivalu, w którym uczestniczyła. Jaki sprzęt z zadania 1 uważa za przydatny? Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie. Link do nagrania znajduje się tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgSpzumM70xktuJnu

Thank you.

 

And now look at EXERCISE 4. Read the questions. Then listen again and write the correct answers in your notebook. A teraz spójrzcie na zadanie 4. Przeczytajcie pytania. Posłuchajcie ponownie i zapszcie poprawne odpowiedzi w zeszycie. Link do nagrania znajduje się tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgSpzumM70xktuJnu

Thank you.

 

That's it for today. As your homework, do exercises 1, 2 and 3 on page 25 (workbook) and do a very short test.Don't send me any photos – my mailbox is blocked. Just do the test. To wszystko na dzisiaj. Jako praca domowa, w ćwiczeniach zróbcie zadania 1, 2 i 3 ze strony 25 (ćwiczenia) i rozwiążcie krótki test. Link do nagrania z ćwiczeń znajduje się tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgSilzVyg_ACiVyKp . Nie przesyłajcie mi zdjęć – moja poczta jest pełna. Na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) wysyłajcie jedynie pytania dotyczące zadań / pracy domowej. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą wiedzę, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScZdUJs77mCFKzE1lzY3hfH0ElBQ3JsqUnsBOVMLTQkXn7pmg/viewform?usp=sf_link Na rozwiązanie testu macie czas do końca dnia. Test jest oparty na materiale z podręcznika (SB) oraz ćwiczeń (WB).

Happy Easter!

 

 

 

tp74   
kwi 07 2020 Klasa 5c - 7 April

Good morning! Dzień dobry!

How are you today? Let's write the date and the subject. Zapiszmy temat lekcji i datę:

 

                                                      Lesson                                                      7th April, 2020

 

Subject: My town. Opisujemy swoją miejscowość.

 

On our today's lesson we are going to write about our town. Na dzisiejszej lekcji opiszemy swoją miejscowość.

 

So open your books on page 83. At the beginning let's have a look at the leaflet in EXERCISE 5. Is Manchestersimilar to your town. Why not? Then answer the question in your notebook. Otwórzcie podręczniki na stronie 83. Na początek spójrzmy na tekst w zadaniu 5. Przeczytajcie tekst, a następnie odpowiedzcie w zeszycie na pytanie: Czy Manchester jest podobny do Twojej miejscowości? Dlaczego nie?

 

Now have a look at EXERCISE 6. Read the information. Then match four of the topics below with the four paragraphs in the model text. Write the answers in your notebooks. Teraz spójrzmy na zadanie 6. Przeczytajcie poniższe informacje. Następnie dopasujcie cztery z poniższych punktów do paragrafów w powyższym tekście. Znajdźcie w tekście liczby i daty, aby uzupełnić zdania. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

Now let's move on to EXERCISE 7. Match the sentences with the topics in exercise 6. Write the answers in your notebooks. Przejdźmy do zadania 7. Dopasujcie zdania do tematów w zadaniu 6. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

Now the last exercise for today. Look at EXERCISES 8 and 9. You are going to choose four topics from the list in exercise 6 and you are going to write a description of your town in your notebook. A teraz ostatnie zadanie na dziś. Spójrzcie na zadania 8 i 9. Wybierzcie cztery tematy z listy w zadaniu 6 i opiszcie w zeszycie swoją miejscowość.

 

That's it for today. Send me a photo of the description of your town. No test today. To wszystko na dzisiaj. Przyślijcie na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) zdjęcie z zeszytu opisu miejscowości. Dzisiaj nie ma testu.

Happy Easter!

 

tp74   
kwi 07 2020 Klasa VIa - 7 April

Hello!How are you today? Ok? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                         Lesson                                                     7th April, 2020

 

Subject: The Red Book. Czasy przyszłe – ćwiczenia.

 

On our today's lesson we are going to read another episode of "The Red Book" and pracise future tenses. Na dzisiejszej lekcji przeczytamy kolejny odcinek komiksu "The Red Book" oraz przećwiczymy czasy przyszłe.

 

So open your books on page 81. At the beginning let's look at EXERCISE 7. Listen and read. Otwórzcie podręczniki na stronie 81. Na początek spójrzmy na zadanie 7. Przeczytajcie i posłuchajcie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgRkkYqqk-XAAU5h0

Thank you.

 

Now EXERCISE 8. Decide if the sentences are TRUE or FALSE. Correct the false sentences. Write the answers in your notebook. Zadanie 8. Zdecydujcie czy poniższe zdania są prawdziwe (TRUE) czy fałszywe (FALSE). Poprawcie zdania fałszywe. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

And now EXERCISE 9. Find two offers or promises with I'll in the story and write them in your notebook. A teraz zadanie 9. Znajdźcie w tekście dwa przykłady oferowania lub składania obietnic z użyciem I'll, a następnie zapiszcie te zdania w zeszycie.

Thank you.

 

EXERCISE 10. Who says these things? Write the names and complete the sentences with the correct form of GOING TO in your notebook. Zadanie 10. Kto to mówi? Wpiszcie imiona i uzupełnijcie zdania odpowiednią formą GOING TO. Napiszcie całe zdania w zeszycie.

Thank you.

 

And now your homework: NO HOMEWORK. That's it for today. Don't send me the photo of your notebook page - just do a short test. Wasza praca domowa to ... BRAK PRACY DOMOWEJ. To wszystko na dzisiaj, nie przesyłajcie mi zdjęć – moja poczta jest zablokowana. Na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) możecie wysyłać pytania dotyczące zadań / pracy domowej. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą wiedzę, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeHgzKRYS6QExvttWVJ_77FTGpcCCRkj54z_di0JeTW98ts2Q/viewform?usp=sf_link

Bye, see you soon! Happy Easter!

 

tp74