Archiwum kwiecień 2020, strona 6


kwi 17 2020 Klasa 7b - 17 April

Welcome back! Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                  Lesson                                                17th April, 2020

 

Subject: Verbs must and should: obligation and giving advice.

 

On our today's lesson we are going to learn about must and should. Na dzisiejszej lekcji poznamy czasowniki must i should.

 

So open your books on page 73. EXERCISE 1. Look at the sentences about Kay Freeman's Desert Challenge on page 72. In your notebook, write TRUE or FALSE. Otwórzcie podręczniki na stronie 73. Zadanie 1. Spójrzcie na zdania o Kay Freeman z Desert Challenge ze strony 72. W zeszycie zapiszcie czy zdania są prawdziwe czy fałszywe.

Thank you.

 

Have a look at EXERCISE 2. Study the sentences in exercise 1 and, in your notebook, complete the rules with MUST, MUSTN'T, SHOULD and SHOULDN'T. Spójrzcie na zadanie 2. Popatrzcie ponownie na zdania w zadaniu 1, następnie uzupełnijcie w zeszzycie reguły za pomocą MUST, MUSTN'T, SHOUL i SHOULDN'T. Jeżeli nie pamiętacie, kiedy używamy MUST / MUSTN't, to sprawdźcie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=zgVCcFuJ3TQ lub tutaj (SHOULD / SHOULDN'T): https://www.youtube.com/watch?v=VEJPH6bC_Fg

Thank you.

 

Now look at EXERCISE 3. In your notebook, correct the mistakes in the sentences.Spójrzcie na zadanie 3. W zeszycie poprawcie błędy w poniższych zdaniach.

Thank you.

 

And now look at EXERCISE 4. In your notebook, write the correct words. A teraz spójrzcie na zadanie 4. W zeszycie zapiszcie poprawne odpowiedzi.

Thank you.

 

EXERCISE 5. Look at the signs. In your notebook, write sentences with SHOULD, SHOULDN'T, MUST and MUSTN'T and the prompts. Zadanie 5. Spójrzcie na znaki. W zeszycie napiszcie zdania z czasownikami SHOULD, SHOULDN'T, MUST i MUSTN'T – tak jak w przykładzie.

Great!

 

And the last exercise from your coursebook. Look at EXERCISE 7. In your notebook, complete the second sentence so that it has the same meaning as the first sentence. You can use up to four words. I ostatnie zadanie z podręcznika. Spójrzcie na zadanie 7. W zeszycie uzupełnijcie drugie zdanie tak, aby miało takie samo znaczenie jak zdanie pierwsze. Możecie użyć maksymalnie cztery wyrazy. Good luck!

 

That's it for today. As your homework, do exercises 4 and 5 on page 25 (workbook) and do a very short test.You don't have to send me any photos. Just do the test. To wszystko na dzisiaj. Jako praca domowa, w ćwiczeniach zróbcie zadania 4 i 5 ze strony 25 (ćwiczenia) i rozwiążcie krótki test. Nie musicie przesyłać mi zdjęć. Na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) wysyłajcie jedynie pytania dotyczące zadań / pracy domowej. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą wiedzę, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc2Zk5xerZo-h7UwCDuh0YQWTkv9qmeMHrdk9afzOGesOg3eg/viewform?usp=sf_link Na rozwiązanie testu macie czas do końca dnia. Test jest oparty na materiale z podręcznika (SB).

See you next week!

 

PS. A good start to the weekend? Check here:https://www.youtube.com/watch?v=j6PbonHsqW0

 

 

 

tp74   
kwi 17 2020 Klasa 6c - 17 April

I haven't seen you for ages!How are you today? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                   Lesson                                                 17th April, 2020

 

Subject: Future tenses: going to / will – utrwalenie wiadomości.

 

On our today's lesson we are going to revise the material from unit 6. Na dzisiejszej lekcji powtórzymy materiał z rozdziału 6.

 

Open your books on page 85. Look at EXERCISE 2. Choose the correct money verb from the box to complete the sentences. Write the answers in your notebooks. Otwórzcie podręczniki na stronie 85. Spójrzcie na zadanie 2. Wybierzcie właściwe wyrazy z tabelki i uzupełnijcie zdania. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

Look at EXERCISE 3. Write the correct affirmative, negative or question form of going to to complete the dialogue. Then listen and check. Zadanie 3. Uzupełnijcie zdania odpowiednią formą GOING TO. Następnie posłuchajcie i sprawdźcie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgTqPrEJEJlYar9X2

Thank you.

 

And now EXERCISE 4. Complete the sentences with WILL and a verb from the box. Write the answers in your notebooks. A teraz zadanie 4. Uzupełnijcie zdania za pomocą WILL oraz czasownika z tabelki. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

EXERCISE 5. Match the sentences (1-4) with the promises (a-d). Write the answers in your notebooks. Zadanie 5. Dopasujcie zdania (1-4) do obietnic (a-d). Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Great!

 

On page 86 you've got two exercises. The tasks are in Polish, so there won't be any problem with understanding. Write the answers in your notebooks. Na stronie 86 macie dwa zadania. Polecenia są po polsku, więc nie powinno być problemu ze zrozumieniem. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie. Link do nagrania z zadania 1 znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgTv8BT7veoeiXsuY . Link do nagrania z zadania 2 znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgTy-QD3KXPzcw58h

Thank you.

 

That's it for today. Now you have to do a short test. To wszystko na dzisiaj. Na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) możecie wysyłać pytania dotyczące zadań / pracy domowej. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą pracę na lekcji, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe1AaNG0SM9oWesJ5gdE7hU9En0BoQq8eVUwku5_veSkGSODA/viewform?usp=sf_link Na rozwiązanie testu macie czas do końca dnia. Test jest oparty na materiale z podręcznika (SB).

Bye, see you soon!

 

PS. A good start to the weekend? Check here:https://www.youtube.com/watch?v=j6PbonHsqW0

 

tp74   
kwi 16 2020 Klasa 5c - 16 April

 Good morning! Dzień dobry!

 How are you today? Let's write the date and the subject. Zapiszmy temat lekcji i datę:

 

                                                        Lesson                                                        16th April, 2020

 

Subject: Life in Britain – London. Czytanie ze zrozumieniem.

 

On our today's lesson we are going to read the text about life in Britain. Na dzisiejszej lekcji przeczytamy tekst o życiu w Wielkiej Brytanii.

 

So open your books on page 84. At the beginning let's have a look at EXERCISE 1. Match places 1-4 with photos a-d. Then answer the question in your notebook. Otwórzcie podręczniki na stronie 84. Na początek spójrzmy na zadanie 1. Dopasujcie miejsca do zdjęć. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

Now have a look at EXERCISE 2. Listen and read. What did Agata, Sophie and Marcus enjoy? Write the right name in your notebooks. Teraz spójrzmy na zadanie 2. Posłuchajcie i przeczytajcie. Co podobało się Agacie, Sophie i Marcusowi? Zapiszcie właściwe imiona w zeszycie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgTLivVfM9pMHMKeA

Thank you.

 

Now let's move on to EXERCISE 3. Complete the sentences with the words from the text. Write the answers in your notebooks. Przejdźmy do zadania 3. Uzupełnijcie zdania wyrazami z tekstu. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

That's it for today. After the lesson you have to do a short test. To wszystko na dzisiaj. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą pracę na lekcji, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfpU10afcP6FhI73mVYXsFdYnSzktQmovpaKqLdy6tyUt5qUA/viewform?usp=sf_link

See you soon!

 

 

 

tp74   
kwi 16 2020 Klasa 5a - 16 April

Hello! Let's write the date and the subject. Zapiszmy temat lekcji i datę.

 

                                                      Lesson                                               16th April, 2020

 

Subject: Past Simple tense, places in town – utrwalenie wiadomości.

 

On our today's lesson we are going to revise the material from unit 6. Na dzisiejszej lekcji powtórzymy materiał z rozdziału 6.

 

So open your books on page 85. Look at EXERCISE 1. In your notebooks write three questions and answers just like in the example. Otwórzcie podręczniki na stronie 85. Spójrzmy na zadanie 1. W zeszycie napiszcie trzy pytania i odpowiedzi tak jak w przykładzie w podręczniku.

Thank you.

 

Now have a look at EXERCISE 2. In your notebooks complete the sentences with the words in the box. Teraz spójrzmy na zadanie 2. W zeszycie uzupełnijcie zdania wyrazami z tabelki.

Thank you.

 

Now let's move on to EXERCISE 3. Look at the map and follow the directions in exercise 2. Which letter do you get for each direction? Przejdźmy do zadania 3. Spójrzcie na mapę i idźcie za wskazówkami z zadania 2. Do jakich miejsc dotrzecie w każdym zdaniu. Wpiszcie właściwe litery obok zdań w zadaniu 2.

Thank you.

 

In EXERCISE 4, write sentences in your notebook with the past simple affirmative and negative form of be. W zadaniu 4 napiszcie w zeszycie zdania twierdzące lub przeczące używając formy czasownika 'to be' w czasie Past Simple.

Thank you.

 

EXERCISE 5. Complete the dialogue with the correct past simple form of be. Write the answers in your notebook. Then listen and check. Zadanie 5. Uzupełnijcie dialog odpowiednią formą czasownika to be w czasie past simple. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie, następnie posłuchajcie i sprawdźcie. Link do nagrania jest tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgTZGwP6wS1AGCPwN

Thank you.

 

EXERCISE 6. Make questions with WAS or WERE. Then answer the questions. Zadanie 6. Napiszcie pytania z WAS lub WERE. Następnie odpowiedzcie na pytania.

Thank you.

 

On page 86 you've got two exercises. The tasks are in Polish, so there won't be any problem with understanding. Write the answers in your notebooks. Na stronie 86 macie dwa zadania. Polecenia są po polsku, więc nie powinno być problemu ze zrozumieniem. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

That's it for today. Your homework is in your practice book on page 36. After the lesson you have to do a short test. To wszystko na dzisiaj. Wasza praca domowa jest w ćwiczeniach na stronie 36 (zadania 1-2). Link do nagrania z ćwiczenia 2 znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgTemXUumV-DhZmaT Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą pracę na lekcji, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc5z3JXSPz68sliPr-7NY14xRKGa2dOYURPRaWVoYiXse1OSg/viewform?usp=sf_link

See you on Monday!

 

tp74   
kwi 16 2020 Klasa 6c - 16 April

Hello! How are you today? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                              Lesson                                           16th April, 2020

 

Subject: The story of Harrods. Ulubiony sklep – pisanie..

 

On our today's lesson we are going to read about the Harrods and you are going to write about your favourite shop. Na dzisiejszej lekcji przeczytamy o domu towarowym – Harrods oraz opiszecie swój ulubiony sklep.

 

Open your books on page 84. Look at EXERCISE 1. Listen and read. What happened on these dates in the history of Harrods? Write the answers in your notebooks. Otwórzcie podręczniki na stronie 84. Spójrzcie na zadanie 1. Posłuchajcie i przeczytajcie. Co wydarzyło się w tych latach w historii Harrodsa? Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgThB-CPaprB51j5X

Thank you.

 

Look at EXERCISE 2. Are the sentences TRUE or FALSE? Correct the false sentences. Zadanie 2. Czy poniższe zdania są prawdziwe czy fałszywe? Poprawcie w zeszycie zdania fałszywe.

Thank you.

 

And now EXERCISE 3. Match the words from the box with the definitions. Write the sentences in your notebooks. A teraz zadanie 3. Dopasujcie wyrazy z tabelki do podanych definicji. Zapiszcie zdania w zeszycie.

Thank you.

 

And the last exercise for today. Look at PROJECT. You are going to write about your favourite shop. You can use the text from exercise 1. Describe your shop in 50 – 100 words. I ostatnie zadanie na dziś. Spójrzcie na PROJEKT. Opiszcie swój ulubiony sklep w 50 – 100 słowach wzorując się na tekście z zadania 1. W swojej pracy napiszcie co sprzedaje, o godzinach otwarcia, gdzie się znajduje, dlaczego go lubicie, jak często tam chodzicie, itd. Praca jest na ocenę.

 

That's it for today. Now you have to do a short test and send me the photo of your text about your favourite shop. To wszystko na dzisiaj. Na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) dzisiaj wyślijcie zdjęcie opisu sklepu. Po lekcji rozwiążcie też bardzo krótki test sprawdzający Waszą wiedzę, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScZgCmrR9f_iV4CyUqxmSoBhov1yvNmSToN--nisQ0ReMFIkw/viewform?usp=sf_link

Bye, see you soon!

 

tp74