kwi 17 2020

Klasa 7b - 17 April


Welcome back! Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                  Lesson                                                17th April, 2020

 

Subject: Verbs must and should: obligation and giving advice.

 

On our today's lesson we are going to learn about must and should. Na dzisiejszej lekcji poznamy czasowniki must i should.

 

So open your books on page 73. EXERCISE 1. Look at the sentences about Kay Freeman's Desert Challenge on page 72. In your notebook, write TRUE or FALSE. Otwórzcie podręczniki na stronie 73. Zadanie 1. Spójrzcie na zdania o Kay Freeman z Desert Challenge ze strony 72. W zeszycie zapiszcie czy zdania są prawdziwe czy fałszywe.

Thank you.

 

Have a look at EXERCISE 2. Study the sentences in exercise 1 and, in your notebook, complete the rules with MUST, MUSTN'T, SHOULD and SHOULDN'T. Spójrzcie na zadanie 2. Popatrzcie ponownie na zdania w zadaniu 1, następnie uzupełnijcie w zeszzycie reguły za pomocą MUST, MUSTN'T, SHOUL i SHOULDN'T. Jeżeli nie pamiętacie, kiedy używamy MUST / MUSTN't, to sprawdźcie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=zgVCcFuJ3TQ lub tutaj (SHOULD / SHOULDN'T): https://www.youtube.com/watch?v=VEJPH6bC_Fg

Thank you.

 

Now look at EXERCISE 3. In your notebook, correct the mistakes in the sentences.Spójrzcie na zadanie 3. W zeszycie poprawcie błędy w poniższych zdaniach.

Thank you.

 

And now look at EXERCISE 4. In your notebook, write the correct words. A teraz spójrzcie na zadanie 4. W zeszycie zapiszcie poprawne odpowiedzi.

Thank you.

 

EXERCISE 5. Look at the signs. In your notebook, write sentences with SHOULD, SHOULDN'T, MUST and MUSTN'T and the prompts. Zadanie 5. Spójrzcie na znaki. W zeszycie napiszcie zdania z czasownikami SHOULD, SHOULDN'T, MUST i MUSTN'T – tak jak w przykładzie.

Great!

 

And the last exercise from your coursebook. Look at EXERCISE 7. In your notebook, complete the second sentence so that it has the same meaning as the first sentence. You can use up to four words. I ostatnie zadanie z podręcznika. Spójrzcie na zadanie 7. W zeszycie uzupełnijcie drugie zdanie tak, aby miało takie samo znaczenie jak zdanie pierwsze. Możecie użyć maksymalnie cztery wyrazy. Good luck!

 

That's it for today. As your homework, do exercises 4 and 5 on page 25 (workbook) and do a very short test.You don't have to send me any photos. Just do the test. To wszystko na dzisiaj. Jako praca domowa, w ćwiczeniach zróbcie zadania 4 i 5 ze strony 25 (ćwiczenia) i rozwiążcie krótki test. Nie musicie przesyłać mi zdjęć. Na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) wysyłajcie jedynie pytania dotyczące zadań / pracy domowej. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą wiedzę, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc2Zk5xerZo-h7UwCDuh0YQWTkv9qmeMHrdk9afzOGesOg3eg/viewform?usp=sf_link Na rozwiązanie testu macie czas do końca dnia. Test jest oparty na materiale z podręcznika (SB).

See you next week!

 

PS. A good start to the weekend? Check here:https://www.youtube.com/watch?v=j6PbonHsqW0

 

 

 

tp74