Najnowsze wpisy, strona 37


kwi 08 2018 J. ang klasa III - 8 April 2018

Translate the parts in brackets into English. Use a maximum of 4 words for each gap.

Ula’s sister looks really pleased with herself. She _______________________________________ [musiała zdać] her exam.

He _______________________________________ [nie znalazłby] the place if he hadn’t called them.

This _______________________________________ [musi być kurtka Tomka]. His name is written on the inside sleeve.

If I had seen the storm coming, I _______________________________________ [opuściłabym] this place.

He _______________________________________ [nie mógł pojechać] on holiday. I saw him this morning.

My bag has gone! Somebody _______________________________________ [musiał ją ukraść].

If she _______________________________________ [nie była chora], she wouldn’t have missed so many lessons.

If he _______________________________________ [nie ukradłby] the money, he wouldn’t have been sent to prison.

 

Wiosna, wiosna, wiosna ach to ty... 21 kwietnia na 16:00 zapraszamy do GOK-u na premierę Naszego filmu “Kto ratuje jedno życie...” 27 kwietnia (chyba) odbędzie się NMF. Zadania z 25 marca przesłało 7 uczniów (aż 5 szóstek!). Tym razem na rozwiązania czekam do 15 kwietnia, jak zwykle pod a-dresikiem: tomasz.praczuk@wp.pl. Uwaga klasy trzecie! EGZAMIN ZA PASEM... Good luck!

kwi 08 2018 J. ang klasa II - 8 April 2018

Write questions to ask about the underlined information.

1. _________________________________________?

They’re going to visit their friends.

2. _________________________________________?

She’s arriving at 9 pm.

3. _________________________________________?

I’ll wait outside the cinema.

4. _________________________________________?

The journey will take about 8 hours.

5. _________________________________________?

I’ll spend the money on a new camera.

6. _________________________________________?

He’s going to study acting.

7. _________________________________________?

We’re going to help him because we like him.

8. _________________________________________?

They’re meeting outside the cinema.

 

Wiosna, wiosna, wiosna ach to ty... 21 kwietnia na 16:00 zapraszamy do GOK-u na premierę Naszego filmu “Kto ratuje jedno życie...” 27 kwietnia (chyba) odbędzie się NMF. Zadania z 25 marca przesłało 7 uczniów (aż 5 szóstek!). Tym razem na rozwiązania czekam do 15 kwietnia, jak zwykle pod a-dresikiem: tomasz.praczuk@wp.pl. Uwaga klasy trzecie! EGZAMIN ZA PASEM... Good luck!

mar 25 2018 J. ang klasa III - 25 March 2018

Complete the sentences with the words from the box. There is one extra word.

endangered    illegal    imprisonment    profitable

punishment    smuggle    smuggler    solve    suspicious

He managed to __________________ a snake abroad.

The __________________ should fit the crime.

It is __________________ to keep wild animals at home.

Blue Whales are a(n ) __________________ species.

A drug __________________ was stopped at the border with Germany yesterday.

I haven’t seen anything __________________ at the airport, but there was a lot of police there.

Smuggling wild animals is illegal but it has become a(n) __________________ business recently.

In some countries, criminals are sentenced to life __________________ for possession of drugs.

 

Zadania z 11 marca przesłało 16 uczniów !!! To chyba rekord! Wyniki też niezłe: aż 7 szóstek! Tym razem ćwiczenia dotyczą i gramatyki i słownictwa... Uwaga klasy trzecie! Egzamin za pasem... Na odpowiedzi czekam do 1 kwietnia, jak zwykle pod a-dresikiem: tomasz.praczuk@wp.pl. Good luck!

mar 25 2018 J. ang klasa II - 25 March 2018

Translate the phrases in brackets into English.

1. I’ve invited _______________________ [kilku przyjaciół] to the party.

2. We still have _______________________ [trochę czasu] before the train arrives.

3. She didn’t see _______________________ [żadnych ludzi] on the street.

4. [Ile] _______________________ photos did you take during the trip?

5. We didn’t have _______________________ [dużo pieniędzy] left at the end of the holiday.

6. It only took us _______________________ [kilka minut] to walk to the station.

7. We didn’t send _______________________ [żadnych pocztówek] because there wasn’t a post office there.

8. There is_______________________ [trochę soku] but no mineral water.

9. [Ile] _______________________ money did you spend during the trip?

10. I didn’t take _______________________ [dużo ubrań], just two T-shirts and a pair of jeans.

 

Zadania z 11 marca przesłało 16 uczniów !!! To chyba rekord! Wyniki też niezłe: aż 7 szóstek! Tym razem ćwiczenia dotyczą i gramatyki i słownictwa... Uwaga klasy trzecie! Egzamin za pasem... Na odpowiedzi czekam do 1 kwietnia, jak zwykle pod a-dresikiem: tomasz.praczuk@wp.pl. Good luck!

mar 11 2018 J. ang klasa III - 11 March 2018

Complete the sentences with the words from the box. Use each word twice.

condition      if      provided      supposing      unless

__________________ he’s wrong, what will we do then?

I’ll lend you some money on __________________ that you pay me back next week.

She will get a bonus __________________ she finishes her work on time.

We won’t be able to buy a new car __________________ we win the lottery.

Ask him __________________ he wants to join us later at the cinema.

I’ll help you on __________________ that you don’t tell dad.

She’ll get to university __________________ she passes all her exams.

I won’t be able to fall asleep __________________ the dog stops barking.

Find out __________________ she’s still interested in working on this project with us.

__________________ you fail the test, what will you do then?

 

Zadania z 25 lutego przesłało tylko 5 uczniów, ale za to same szóstki !!! Tym razem ćwiczenia dotyczą gramatyki... Na odpowiedzi czekam do 17 marca, jak zwykle pod a-dresikiem: tomasz.praczuk@wp.pl. Good luck!