Najnowsze wpisy, strona 11


kwi 20 2020 Klasa 5c - 20 April

Hello! Let's write the date and the subject. Zapiszmy temat lekcji i datę.

 

                                                      Lesson                                                  20th April, 2020

 

Subject: Past Simple tense, places in town – utrwalenie wiadomości.

 

On our today's lesson we are going to revise the material from unit 6. Na dzisiejszej lekcji powtórzymy materiał z rozdziału 6.

 

So open your books on page 85. Look at EXERCISE 1. In your notebooks write three questions and answers just like in the example. Otwórzcie podręczniki na stronie 85. Spójrzmy na zadanie 1. W zeszycie napiszcie trzy pytania i odpowiedzi tak jak w przykładzie w podręczniku.

Thank you.

 

Now have a look at EXERCISE 2. In your notebooks complete the sentences with the words in the box. Teraz spójrzmy na zadanie 2. W zeszycie uzupełnijcie zdania wyrazami z tabelki.

Thank you.

 

Now let's move on to EXERCISE 3. Look at the map and follow the directions in exercise 2. Which letter do you get for each direction? Przejdźmy do zadania 3. Spójrzcie na mapę i idźcie za wskazówkami z zadania 2. Do jakich miejsc dotrzecie w każdym zdaniu. Wpiszcie właściwe litery obok zdań w zadaniu 2.

Thank you.

 

In EXERCISE 4, write sentences in your notebook with the past simple affirmative and negative form of be. W zadaniu 4 napiszcie w zeszycie zdania twierdzące lub przeczące używając formy czasownika 'to be' w czasie Past Simple.

Thank you.

 

EXERCISE 5. Complete the dialogue with the correct past simple form of be. Write the answers in your notebook. Then listen and check. Zadanie 5. Uzupełnijcie dialog odpowiednią formą czasownika to be w czasie past simple. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie, następnie posłuchajcie i sprawdźcie. Link do nagrania jest tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgTZGwP6wS1AGCPwN

Thank you.

 

EXERCISE 6. Make questions with WAS or WERE. Then answer the questions. Zadanie 6. Napiszcie pytania z WAS lub WERE. Następnie odpowiedzcie na pytania.

Thank you.

 

On page 86 you've got two exercises. The tasks are in Polish, so there won't be any problem with understanding. Write the answers in your notebooks. Na stronie 86 macie dwa zadania. Polecenia są po polsku, więc nie powinno być problemu ze zrozumieniem. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

That's it for today. Your homework is in your practice book on page 36. After the lesson you have to do a short test. To wszystko na dzisiaj. Wasza praca domowa jest w ćwiczeniach na stronie 36 (zadania 1-2). Link do nagrania z ćwiczenia 2 znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgTemXUumV-DhZmaT Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą pracę na lekcji, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc5z3JXSPz68sliPr-7NY14xRKGa2dOYURPRaWVoYiXse1OSg/viewform?usp=sf_link

See you tomorrow!

PS. If you want to have fun, click here: https://www.youtube.com/watch?v=j6PbonHsqW0

tp74   
kwi 20 2020 Klasa 8b - 20 April

Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                 Lesson                                            20th April, 2020

 

Subject: Get fit for... Writing. Food – blog: pisanie o jedzeniu.

 

On our today's lesson we are going to write a blog entry. Na dzisiejszej lekcji ćwiczymy pisanie wpisu na blogu.

 

Otwórzcie podręcznik na stronie 64. Na początek zwróćcie uwagę na przydatne zwroty. A teraz zadanie 1. Sprawdźcie czy w blogu znajdują się wymienione elementy w poleceniu, następnie znajdźcie w tekście i zapiszcie w zeszycie zdania rozkazujące.

Thank you.

 

Zadanie 2. W zeszycie zapiszcie pytania o ilości składników.

 

To wszystko na dzisiaj. Wasza dzisiejsza praca domowa, to zadania 1-3 ze strony 77 (writing). W zadaniu 3, przygotujcie wpis na blogu z przepisem na polską potrawę. Tekst napiszcie w zeszycie. To jest praca na ocenę – zróbcie zdjęcie i wyślijcie na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl). Ponadto po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą wiedzę, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScd-wRkmbsJ-dWObGRpE5pG4AqOyy9vXWHg9Uw1EbGgtqhqXA/viewform?usp=sf_link Na rozwiązanie testu oraz przesłanie pracy macie czas do końca dnia.

See you tomorrow!


PS. If you want to have fun, click here:
https://www.youtube.com/watch?v=j6PbonHsqW0

tp74   
kwi 20 2020 Klasa 7b - 20 April

How was the weekend! Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                       Lesson                                                 20th April, 2020

 

Subject: Giving instructions. Udzielanie instrukcji i proszenie o radę.

 

On our today's lesson we are going to give instructions and safety information. Na dzisiejszej lekcji nauczymy się udzielać instrukcji oraz informacji dotyczących bezpieczeństwa.

 

Open your books on page 74. EXERCISE 1. Complete the dialogue with the words from the box. Then listen and check. Otwórzcie podręczniki na stronie 74. Zadanie 1. Uzupełnijcie w zeszycie dialog wyrazami z tabelki. Następnie posłuchajcie i sprawdźcie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgT0GKCLovVCjhHCg .

Thank you.

 

EXERCISE 2. Read the key phrases. Complete them with one word. Listen again and check. Write the phrases in your notebooks. Spójrzcie na zadanie 2. Przeczytajcie kluczowe frazy. Uzupełnijcie je jednym wyrazem, następnie posłuchajcie ponownie i sprawdźcie. Wyrażenia zapiszcie w zeszycie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgT0GKCLovVCjhHCg .

Thank you.

 

Now look at EXERCISE 4. Put the dialogue in the correct order. Listen and check. Write the dialogue in your notebooks. Spójrzcie na zadanie 4. Ułóżcie linijki dialogu we właściwej kolejności, następnie posłuchajcie i sprawdźcie. Zapiszcie dialog w zeszycie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgT4sEgEulEXOmIka .

Thank you.

 

That's it for today. As your homework, do exercises 1 and 25 on page 26 (workbook) and do a very short test.You don't have to send me any photos. Just do the test. To wszystko na dzisiaj. Jako praca domowa, w ćwiczeniach zróbcie zadania 1 i 2 ze strony 26 (ćwiczenia) i rozwiążcie krótki test. Nie musicie przesyłać mi zdjęć. Na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) wysyłajcie jedynie pytania dotyczące zadań / pracy domowej. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą wiedzę, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfAnb6xuhc4h9sHrvJ_8E3WnaPh-8mHFf1OEzODNuSh99J4ww/viewform?usp=sf_link Na rozwiązanie testu macie czas do końca dnia. Test jest oparty na materiale z podręcznika (SB) i zeszytu ćwiczeń (WB).

See you tomorrow!

tp74   
kwi 20 2020 Klasa 5a - 20 April

Hello! Let's write the date and the subject. Zapiszmy temat lekcji i datę.

 

                                                         Lesson                                                   20th April, 2020

 

Subject: Review Units 1-6. Powtórzenie wiadomości z rozdziałów 1-6.

 

On our today's lesson we are going to revise the material from units 1-6. Na dzisiejszej lekcji powtórzymy materiał z rozdziałów 1-6.

 

Open your books on page 87. Look at EXERCISE 1. Complete the words 1-10 in your notebooks. Then match them with pictures a-j. Otwórzcie podręczniki na stronie 87. Spójrzmy na zadanie 1. W zeszycie uzupełnijcie wyrazy od 1-10, następnie dopasujcie je do obrazków (a-j).

Thank you.

 

Now have a look at EXERCISE 2. Look at the words in the box and the categories below. Match the words to the correct category. Teraz spójrzmy na zadanie 2. Spójrzcie na wyrazy w tabelce i dopasujcie je do odpowiednich kategorii w tabelce. Tabelkę uzupełnijcie w zeszycie.

Thank you.

 

Now let's move on to EXERCISE 3. When do we use a, an, some and any? Do you remember? Yes? Great! Now complete the sentences with a, an, some and any. Write the answers in your notebooks. Przejdźmy do zadania 3. Kiedy używamy a, an, some i any? Pamiętacie? Tak? Świetnie! A teraz uzupełnijcie zdania za pomocą a, an, some i any. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

In EXERCISE 4, complete the dialogue with WAS, WASN'T, WERE or WEREN'T. W zadaniu 4 uzupełnijcie dialog za pomocą WAS, WASN'T, WERE lub WEREN'T. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

EXERCISE 5. Write the correct prepositions to complete the sentences in your notebook. Zadanie 5. Uzupełnijcie zdania właściwym przyimkiem z tabelki. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

And the last exercise today: EXERCISE 6. Choose the correct answers. Zadanie 6. Wybierzcie poprawne odpowiedzi. Zapiszcie uzupełnione zdania w zeszycie.

Thank you.

 

That's it for today. After the lesson you have to do a short test. To wszystko na dzisiaj. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test podsumowujący Waszą pracę na lekcji, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeo7QmGTRueXheGYrPvhmXSqgHw8Hjx5Lv2yVVxU2tyM2qiyQ/viewform?usp=sf_link

See you soon!

 

PS. If you want to have fun, click here:https://www.youtube.com/watch?v=j6PbonHsqW0

tp74   
kwi 17 2020 Klasa 6a - 17 April

Hello! How are you today? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                Lesson                                         17th April, 2020

 

Subject: The story of Harrods. Ulubiony sklep – pisanie.

 

On our today's lesson we are going to read about the Harrods and you are going to write about your favourite shop. Na dzisiejszej lekcji przeczytamy o domu towarowym – Harrods oraz opiszecie swój ulubiony sklep.

 

Open your books on page 84. Look at EXERCISE 1. Listen and read. What happened on these dates in the history of Harrods? Write the answers in your notebooks. Otwórzcie podręczniki na stronie 84. Spójrzcie na zadanie 1. Posłuchajcie i przeczytajcie. Co wydarzyło się w tych latach w historii Harrodsa? Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgThB-CPaprB51j5X

Thank you.

 

Look at EXERCISE 2. Are the sentences TRUE or FALSE? Correct the false sentences. Zadanie 2. Czy poniższe zdania są prawdziwe czy fałszywe? Poprawcie w zeszycie zdania fałszywe.

Thank you.

 

And now EXERCISE 3. Match the words from the box with the definitions. Write the sentences in your notebooks. A teraz zadanie 3. Dopasujcie wyrazy z tabelki do podanych definicji. Zapiszcie zdania w zeszycie.

Thank you.

 

And the last exercise for today. Look at PROJECT. You are going to write about your favourite shop. You can use the text from exercise 1. Describe your shop in 50 – 100 words. I ostatnie zadanie na dziś. Spójrzcie na PROJEKT. Opiszcie swój ulubiony sklep w 50 – 100 słowach wzorując się na tekście z zadania 1. W swojej pracy napiszcie co sprzedaje, o godzinach otwarcia, gdzie się znajduje, dlaczego go lubicie, jak często tam chodzicie, itd. Praca jest na ocenę.

 

That's it for today. Now you have to do a short test and send me the photo of your text about your favourite shop. To wszystko na dzisiaj. Na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) dzisiaj wyślijcie zdjęcie opisu sklepu. Po lekcji rozwiążcie też bardzo krótki test sprawdzający Waszą wiedzę, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScZgCmrR9f_iV4CyUqxmSoBhov1yvNmSToN--nisQ0ReMFIkw/viewform?usp=sf_link Na rozwiązanie testu macie czas do końca dnia. Test jest oparty na materiale z podręcznika (SB) oraz ćwiczeń (WB).

Bye, see you on Tuesday!

 

PS. A good start to the weekend? Check here:https://www.youtube.com/watch?v=j6PbonHsqW0

 

tp74