Archiwum 28 kwietnia 2020


kwi 28 2020 Klasa 8b - 28 April

Przypominam. Czytajcie wpis na blogu DO KOŃCA. Prawie każda lekcja KOŃCZY SIĘ KRÓTKIM TESTEM (zwykle 10 punktów). Zajmie Wam to maksymalnie 10 minut. Test przesyłacie do końca dnia, w którym odbywa się lekcja. Nie przysyłajcie zdjęć– jeśli zajdzie taka potrzeba, to napiszę. A teraz lekcja.

 

Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                    Lesson                                            28th April, 2020

 

Subject: Conditional sentences. Zdania warunkowe – ćwiczenia.

 

On our today's lesson we are going to practise conditional sentences: type 0, 1 and 2. Na dzisiejszej przećwiczymy zdania warunkowe: typy 0, 1 i 2.

 

Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na stronie 82. Zadanie 3. Uzupełnijcie każdą parę zdań czasownikiem we właściwej formie.

Thank you.

 

Zadanie 4. Uzupełnijcie listę własnymi pomysłami.

 

Zadanie 5. Przeczytajcie tekst. Spośród wyrazów/wyrażeń podanych w ramce wybierz te, które poprawnie uzupełniają luki 1-6. Cztery wyrazy/wyrażenia zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.

 

Zadanie 1 strona 83. Ułóż w minidialogach zdania z rozsypanych wyrazów wyrażające wskazówki lub propozycje.

 

Zadanie 2. Połącz zdania 1-6 ze zdaniami A-F, dodając słowa i zmieniając wyrazy w nawiasach, tak aby uzyskać poprawne gramatycznie wyrażenia.

 

Zadanie 3. Wstaw w luki czasowniki z nawiasów w odpowiedniej formie.

 

Zadanie 4. Uzupełnij poniższe pytania, a następnie odpowiedz na nie.

 

Zadanie 5. Uzupełnij dialog właściwymi formami czasowników w nawiasach.

 

Zadanie 6. Przetłumacz fragmenty zdań podane w nawiasach na język angielski.

 

To wszystko na dzisiaj. Wasza dzisiejsza praca domowa to Wasz ulubiony TEST! Na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) wysyłajcie jedynie pytania dotyczące lekcji. Test znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScjP1F5k-uEghSK8WIZN4VJa0NW_M5Qgsab47jJ2kq4wptKNQ/viewform?usp=sf_link Na rozwiązanie testu macie czas do końca dnia.

See you soon!

tp74   
kwi 28 2020 Klasa 7b - 28 April

Przypominam. Czytajcie wpis na blogu DO KOŃCA. Prawie każda lekcja KOŃCZY SIĘ KRÓTKIM TESTEM (zwykle 10 punktów). Zajmie Wam to maksymalnie 10 minut. Test przesyłacie do końca dnia, w którym odbywa się lekcja. Przypominam, nie przysyłajcie zdjęć – jeśli zajdzie taka potrzeba, to napiszę. A teraz lekcja.

 

How was the weekend! Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                       Lesson                                                  28th April, 2020

 

Subject: Music instruments. Wyrażanie preferencji i upodobań.

 

On our today's lesson we are going to learn some vocabulary connected with music. Na dzisiejszej lekcji poznamy słownictwo związane z muzyką.

 

Open your books on page 80. EXERCISE 1. Read the music quiz. Then copy the table into your notebook and add the blue words to the categories in the table. Listen and check. Add more words (2 to each category). Otwórzcie podręczniki na stronie 80. Zadanie 1. Przeczytajcie quiz muzyczny, następnie przenieście tabelkę do zeszytu i wpiszcie wyrazy wróżnione na niebiesko do odpowiedniej kategorii. Posłuchajcie i sprawdźcie. Dodaj po dwa własne wyrazy do każdej kategorii. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgVhm3XCaIT1d-Pwz

Thank you.

 

EXERCISE 2. Do the music quiz. Write the answers in your notebook. Zadanie 2. Rozwiąż quiz muzyczny. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

Now look at EXERCISE 3. Listen. What type of music does each person listen to, and what they think of the music they hear? Copy the table into your notebook. Spójrzcie na zadanie 3. Posłuchajcie. Jaki gatunek muzyczny każda z osób słucha i co sądzą o muzyce, której słuchają? Tabelkę uzupełnijcie w zeszycie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgVloNtB6pelUtBkY

Thank you.

 

EXERCISE 4. Write the key phrases in your notebook. Zadanie 4. Zapiszcie Key pharases w zeszycie.

Thanks.

 

EXERCISE 5. Listen to three pieces of music. Answer the questions 1-3 for each piece. Zadanie 5. Posłuchajcie trzech utworów. Odpowiedzcie na pytania do każdego z utworów. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgVpJdlBdqmkYe4Oi

Thank you.

 

That's it for today. Your homework is on page 28 (workbook) exercises 1 and 2 and, of course, do the test.You don't have to send me any photos. To wszystko na dzisiaj. Wasza praca domowa znajduje się w ćwiczeniach na stronie 28, zadania 1-2 oraz, oczywiście, rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą pracę na lekcji. Na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) przesyłajcie jedynie pytania dotyczące zadań / pracy domowej. Test znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdVFKgmg75e69UVDW9xeECeh1un8nqLl6-ApeUOaWUuhGYmcw/viewform?usp=sf_link Na przesłanie testu macie czas do końca dnia.

See you next month!

tp74   
kwi 28 2020 Klasa 3a - 28 April

Good morning! Dzień dobry!

Are you ok? Let's write the subject and the date. Zapiszmy temat lekcji i datę:

 

                                             Lesson 54 (fifty-four)                                                28th April, 2020

 

Subject: Harry’s Project: My typical day – codzienne czynności: słownictwo.

 

On our today's lesson we are going to start unit 5 and learn some everyday vocabulary. Open your coursebooks on page 58 (the blue ones). Look at exercise 1. Listen and read.Na dzisiejszej lekcji rozpoczynamy rozdział 5 oraz poznamy słownictwo związane z codziennymi czynnościami. Otwórzcie podręczniki na stronie 58 (niebieskie). Spójrzcie na zadanie 1. Posłuchajcie i przeczytajcie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgVtHkezOs6fyaWOB

Great! Thank you.

 

And now look at exercise 2. Answer the questions. Spójrzcie na zadanie 2. Odpowiedzcie na pytania (o której jest śniadanie, gdzie jest Harry o 3, czy Tom jest fanem Chelsea).

Thank you.

 

Now open your workbook on page 47. Look exercise 1. Complete the sentences. Then number the pictures. A teraz otwórzcie zeszyty ćwiczeń na stronie 47. Spójrzcie na zadanie 1. Uzupełnijcie zdania. Następnie, ponumerujcie zdjęcia.

Great! Thank you.

 

That's it for today! And your homework is in your workbooks on page 78. To wszystko na dzisiaj! Wasza praca domowa znajduje się w ćwiczeniach na stronie 78. Unit 4 – popatrz i napisz. Kiedy rozwiążecie już wszystkie zadania, poproście rodziców, aby zrobili zdjęcie strony z dzisiejszą lekcją z zeszytu oraz pracą domową z zeszytu ćwiczeń i przesłali je na adres: tomasz.praczuk@wp.pl. Jak już odrobicie pracę domową, to obejrzyjcie krótki film animowany z którego dowiecie się skąd się biorą gwiazdy na niebie... Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=UUlaseGrkLc

Bye, bye! See you tomorrow!

tp74   
kwi 28 2020 Klasa 5c - 28 April

Zacznę od końca. Czytajcie wpis na blogu DO KOŃCA. Prawie każda lekcja KOŃCZY SIĘ KRÓTKIM TESTEM (zwykle 10 punktów). Zajmie Wam to maksymalnie 10 minut. Test przesyłacie do końca dnia, w którym odbywa się lekcja. Przypominam, nie przysyłajcie zdjęć – jeśli zajdzie taka potrzeba, to napiszę. A teraz lekcja.

 

Hello! Let's write the date and the subject. Zapiszmy temat lekcji i datę.

 

                                                      Lesson                                                    28th April, 2020

 

Subject: Agata and friends. Czytanie ze zrozumieniem. Everyday English.

 

On our today's lesson we are going to read another episode of Agata and her friends adventures and we're going to learn some everyday phrases. Na dzisiejszej lekcji przeczytamy kolejny odcinek przygód Agaty i jej przyjaciół oraz poznamy powszechnie stosowane wyrażenia.

 

Open your books on page 90. Look at EXERCISE 1. Listen and read. Otwórzcie podręczniki na stronie 90. Posłuchajcie i przeczytajcie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgVeg0mxe1CHd8Pv6

Thank you.

 

Now have a look at EXERCISE 2. Choose the best summary and write it in your notebook Teraz spójrzmy na zadanie 2. Wybierzcie najlepsze streszczenie, następnie zapiszcie je w zeszycie.

Thank you.

 

Look at EXERCISE 3. Are the sentences TRUE or FALSE? Write the answers in your notebook. Spójrzcie na zadanie 3. Zdecyduj, czy zdania są prawdziwe, czy fałszywe. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

EXERCISE 4. Match the phrases from the story with their translations. Write it in your notebook. Zadanie 4. Dopasujcie wyrażenia do polskich odpowiedników. Zapiszcie wyrażenia (po polsku i angielsku) w zeszycie.

Thank you.

 

That's it for today. Your homework is on page 39 (practice book), do exercises 1-2. After the lesson you have to do a short test. To wszystko na dzisiaj. Wasza praca domowa jest w zeszycie ćwiczeń na stronie 39, zróbcie zadania 1-2. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test podsumowujący Waszą pracę na lekcji, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeGJK3STRIGcDoNABcQ4vHjOVY9ILZk26GT_PQCa2Cxl8yg6w/viewform?usp=sf_link

See you soon!

tp74   
kwi 28 2020 Klasa 6a - 28 April

Zacznę od końca. Czytajcie wpis na blogu DO KOŃCA. Prawie każda lekcja KOŃCZY SIĘ KRÓTKIM TESTEM (zwykle 10 punktów). Zajmie Wam to maksymalnie 10 minut. Test przesyłacie do końca dnia, w którym odbywa się lekcja. Przypominam, nie przysyłajcie zdjęć – jeśli zajdzie taka potrzeba, to napiszę. A teraz lekcja.

How are you today? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                             Lesson                                                     28th April, 2020

 

Subject: Health: ilnesses and injuries – vocabulary. Choroby i urazy – słownictwo.

 

On our today's lesson we are going to start unit 7 and learn vocabulary connected with health: illnesses and injuries. Na dzisiejszej lekcji zaczynamy rozdział 7 oraz poznamy słownictwo związane ze zdrowiem: choroby i urazy.

 

Open your books on page 89. Look at EXERCISE 1. You are going to match the words in the box with the pictures (1-12). Write the words and Polish translation in your notebook. Then listen and check. Otwórzcie podręczniki na stronie 89. Spójrzcie na zadanie 1. Dopasujcie wyrazy z tabelki do obrazków (1-12). Zapiszcie wyrazy i ich polskie odpowiedniki w zeszycie. Następnie wysłuchajcie nagrania i sprawdźcie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgVJ8JtzYMVKFslfU

Thank you.

 

Look at EXERCISE 2. Listen. What are the six illnesses and injuries? Write in your notebook. Zadanie 2. Posłuchajcie. O jakich sześciu chorobach i dolegliwościach jest mowa? Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgVN-iIMGb43g8XJE

Thank you.

 

EXERCISE 3. Write the words from exercise 1 to complete the sentences in your notebook. Zadanie 3. W zeszycie wpiszcie wyrazy z zadania 1, tak aby poprawnie uzupełnić zdania.

Thank you.

 

And now have a look at EXTRA STEPS. Match the word halves to make five illnesses or injuries. Write in your notebook. A teraz EXTRA STEPS. Dopasujcie połówki wyrazów, aby otrzymać pięć chorób lub dolegliwości. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Great!

 

That's it for today. Your homework is in your practice book on page 38, exercises 1-4. And then do a short test. To wszystko na dzisiaj. Wasz praca domowa jest w zeszycie ćwiczeń na stronie 38, zadania 1-4. Link do nagrania z zadania 3 znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgVQJ9kv0ugAwp2z4 Na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) możecie wysyłać pytania dotyczące zadań / pracy domowej. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą pracę na lekcji, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfSwQ26Fu_dNpT6L7ELcrSK3-026BELlfi0Ge181b8LNm_PTQ/viewform?usp=sf_link Na rozwiązanie testu macie czas do końca dnia. Test jest oparty na materiale z podręcznika (SB) oraz zeszytu ćwiczeń (WB).

Bye, see you tomorrow!

tp74