Najnowsze wpisy, strona 7


kwi 28 2020 Klasa 6a - 28 April

Zacznę od końca. Czytajcie wpis na blogu DO KOŃCA. Prawie każda lekcja KOŃCZY SIĘ KRÓTKIM TESTEM (zwykle 10 punktów). Zajmie Wam to maksymalnie 10 minut. Test przesyłacie do końca dnia, w którym odbywa się lekcja. Przypominam, nie przysyłajcie zdjęć – jeśli zajdzie taka potrzeba, to napiszę. A teraz lekcja.

How are you today? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                             Lesson                                                     28th April, 2020

 

Subject: Health: ilnesses and injuries – vocabulary. Choroby i urazy – słownictwo.

 

On our today's lesson we are going to start unit 7 and learn vocabulary connected with health: illnesses and injuries. Na dzisiejszej lekcji zaczynamy rozdział 7 oraz poznamy słownictwo związane ze zdrowiem: choroby i urazy.

 

Open your books on page 89. Look at EXERCISE 1. You are going to match the words in the box with the pictures (1-12). Write the words and Polish translation in your notebook. Then listen and check. Otwórzcie podręczniki na stronie 89. Spójrzcie na zadanie 1. Dopasujcie wyrazy z tabelki do obrazków (1-12). Zapiszcie wyrazy i ich polskie odpowiedniki w zeszycie. Następnie wysłuchajcie nagrania i sprawdźcie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgVJ8JtzYMVKFslfU

Thank you.

 

Look at EXERCISE 2. Listen. What are the six illnesses and injuries? Write in your notebook. Zadanie 2. Posłuchajcie. O jakich sześciu chorobach i dolegliwościach jest mowa? Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgVN-iIMGb43g8XJE

Thank you.

 

EXERCISE 3. Write the words from exercise 1 to complete the sentences in your notebook. Zadanie 3. W zeszycie wpiszcie wyrazy z zadania 1, tak aby poprawnie uzupełnić zdania.

Thank you.

 

And now have a look at EXTRA STEPS. Match the word halves to make five illnesses or injuries. Write in your notebook. A teraz EXTRA STEPS. Dopasujcie połówki wyrazów, aby otrzymać pięć chorób lub dolegliwości. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Great!

 

That's it for today. Your homework is in your practice book on page 38, exercises 1-4. And then do a short test. To wszystko na dzisiaj. Wasz praca domowa jest w zeszycie ćwiczeń na stronie 38, zadania 1-4. Link do nagrania z zadania 3 znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgVQJ9kv0ugAwp2z4 Na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) możecie wysyłać pytania dotyczące zadań / pracy domowej. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą pracę na lekcji, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfSwQ26Fu_dNpT6L7ELcrSK3-026BELlfi0Ge181b8LNm_PTQ/viewform?usp=sf_link Na rozwiązanie testu macie czas do końca dnia. Test jest oparty na materiale z podręcznika (SB) oraz zeszytu ćwiczeń (WB).

Bye, see you tomorrow!

tp74   
kwi 27 2020 Klasa 8b - 27 April

Zacznę od końca. Czytajcie wpis na blogu DO KOŃCA. Prawie każda lekcja KOŃCZY SIĘ KRÓTKIM TESTEM (zwykle 10 punktów). Zajmie Wam to maksymalnie 10 minut. Test przesyłacie do końca dnia, w którym odbywa się lekcja. Przypominam, nie przysyłajcie zdjęć – jeśli zajdzie taka potrzeba, to napiszę. A teraz lekcja.

 

Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                   Lesson                                                 27th April, 2020

 

Subject: Conditional sentences. Zdania warunkowe.

 

On our today's lesson we are going to learn about conditional sentences: type 0, 1 and 2. Na dzisiejszej lekcji poznamy zdania warunkowe: typy 0, 1 i 2.

 

Spójrzcie na wyjaśnienie budowy i użycia trybów warunkowych. Więcej informacji znajdziecie na stronie 81 ćwiczeń. A jeśli chcecie wiedzieć jeszcze więcej, to obejrzyjcie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=uvmcmOFXl6k

 

Otwórzcie podręcznik na stronie 68. Zadanie 9. Połączcie fragmenty zdań 1-5 oraz A-E, tak aby utworzyć pójne wypowiedzi.

Thank you.

 

Zadanie 10. W zeszycie uzupełnijcie zdania czasownikami w nawiasach w odpowiedniej formie. W zeszycie zapiszcie TYLKO odpowiedzi.

 

Zadanie 11. W zeszycie uzupełnij tekst, wybierając poprawną opcję. Posłuchaj nagrania, aby sprawdzić swoje odpowiedzi. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgVa0W4tgZSENHnBp

 

Zadanie 12. W zeszycie uzupełnij luki w zdaniach informacjami z tekstu War on Cancer.

 

To wszystko na dzisiaj. Wasza dzisiejsza praca domowa, to zadania 1-2, ze strony 81. Na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) wysyłajcie jedynie pytania dotyczące lekcji. Ponadto po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą wiedzę, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeApmXwbjEK9obx1KaOQNDeafPEW2xDWJf8vi51kfgqiLl0hw/viewform?usp=sf_link Na rozwiązanie testu macie czas do końca dnia.

See you tomorrow!

tp74   
kwi 27 2020 Klasa 7b - 27 April

Zacznę od końca. Czytajcie wpis na blogu DO KOŃCA. Prawie każda lekcja KOŃCZY SIĘ KRÓTKIM TESTEM (zwykle 10 punktów). Zajmie Wam to maksymalnie 10 minut. Test przesyłacie do końca dnia, w którym odbywa się lekcja. Przypominam, nie przysyłajcie zdjęć – jeśli zajdzie taka potrzeba, to napiszę. A teraz lekcja.

 

How was the weekend! Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                    Lesson                                                     27th April, 2020

 

Subject: Skills trainer 6 – rozwiązywanie zadań egzaminacyjnych.

 

On our today's lesson we are going to do some exercises preparing you to Exam8. Na dzisiejszej lekcji będziemy przygotowywać się do egzaminu ósmoklasisty.

 

Open your books on page 78. EXERCISE 1. Check the meaning of these phrases in a dictionary. Then, in your notebook, write a sentence with each phrase. Otwórzcie podręczniki na stronie 78. Zadanie 1. Sprawdźcie w słowniku znaczenie tych wyrażeń. Następnie w zeszycie napiszcie własne zdania z każdym wyrażeniem.

Thank you.

 

EXERCISE 2. Read the tip. Przeczytajcie wskazówkę z tabelki.

Thank you.

 

Now look at EXERCISE 3. Read the text, and in your notebook, complete the gaps (1-4) with the missing sentences (a-e). There is one sentence that you do not need. Spójrzcie na zadanie 3. Przeczytajcie tekst, następnie uzupełnijcie luki (1-4) brakującymi zdaniam (a-e). Jedno zdanie podano dodatkowo.

Thank you.

 

EXERCISE 4. Read the tip. Then, in your notebook, complete the second sentence so that it has the same meaning as the first sentence. Use the given words, but do not change their forms. Zadanie 4. Przeczytajcie wskazówkę. Następnie, uzupełnijcie drugie zdanie tak, aby miało takie samo znaczenie jak zdanie pierwsze. Użyjcie podanych słów, ale nie zmieniajcie ich form.

Thanks.

 

EXERCISE 5. In your notebook, complete the second sentence so that it has the same meaning as the first sentence. Use the given words, but do not change their forms. You can write up to four words including the given word. Zadanie 5. W zeszycie uzupełnijcie drugie zdanie tak, aby miało takie samo znaczenie jak zdanie pierwsze. Użyjcie podanych słów, ale nie zmieniajcie ich form. Możecie wpisać maksymalnie cztery wyrazy, włącznie z podanym słowem.

Thank you.

 

EXERCISE 6. Read the tip. Then read the situation and choose the correct response. Zadanie 6. Przeczytajcie wskazówkę. Następnie przeczytajcie podaną sytuację i wybierzcie poprawną odpowiedź.

Thank you.

 

EXERCISE 7. For each situation, choose the correct response. Write the answers in your notebooks. Zadanie 7. Do każdej sytuacji wybierzcie poprawną wypowiedź. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

That's it for today. As your homework, do the test.You don't have to send me any photos. To wszystko na dzisiaj. Na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) przesyłajcie jedynie pytania dotyczące zadań / pracy domowej. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą pracę na lekcji, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc3f2bgEMX0BJlSVy292nC8n4yhxOHzjjLwBQU0LFDioXxhHw/viewform?usp=sf_link Na przesłanie testu macie czas do końca dnia.

See you tomorrow!

tp74   
kwi 27 2020 Klasa 5c - 27 April

Zacznę od końca. Czytajcie wpis na blogu DO KOŃCA. Prawie każda lekcja KOŃCZY SIĘ KRÓTKIM TESTEM (zwykle 10 punktów). Zajmie Wam to maksymalnie 10 minut. Test przesyłacie do końca dnia, w którym odbywa się lekcja. Przypominam, nie przysyłajcie zdjęć – jeśli zajdzie taka potrzeba, to napiszę. A teraz lekcja.

 

Hello! Let's write the date and the subject. Zapiszmy temat lekcji i datę.

 

                                                    Lesson                                                      27th April, 2020

 

Subject: People – jobs: vocabulary. Zawody: słownictwo.

 

On our today's lesson we are going to start unit 7 and learn some vocabulary – jobs. Na dzisiejszej lekcji zaczynamy rozdział 7 i poznamy słownictwo – zawody.

 

Open your books on page 89. Look at EXERCISE 1. Match the jobs in the box with the pictures (1-13). Then write them in your notebook. Otwórzcie podręczniki na stronie 89. Spójrzmy na zadanie 1. Dopasujcie zawody z tabelki do rysunków (1-13), następnie zapiszcie je w zeszycie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgU7nd-kzuQRs_zKj

Thank you.

 

Now have a look at EXERCISE 2. Match the pictures with jobs from exercise 1. Then write them in your notebook Teraz spójrzmy na zadanie 2. Dopasujcie obrazki do nazw zawodów z zadania 1, następnie zapiszcie je w zeszycie.

Thank you.

 

Look at EXERCISE 3. Listen and put the jobs in the correct order. Then write them in your notebook. Spójrzcie na zadanie 3. Posłuchajcie i ułóżcie zawody we właściwej kolejności, następnie zapiszcie je w zeszycie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgU875PcZsW8wENaK

Thank you.

 

EXERCISES Extra Steps. Match the places with the jobs from exercise 1. Write in your notebook. Zadanie Extra Steps. Dopasujcie miejsca do zawodów z zadania 1. Zapiszcie zadanie w zeszycie.

Thank you.

 

That's it for today. Your homework is on page 38 (practice book), do exercises 1-5. After the lesson you have to do a short test. To wszystko na dzisiaj. Wasza praca domowa jest w zeszycie ćwiczeń na stronie 38, zróbcie zadania 1-5. Link do nagrania z zadania 4 znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgVAsFFDyi2xPDz-y Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test podsumowujący Waszą pracę na lekcji, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf82mAiLvv9pcRgiQgFKQJldbPonNnRQsB6xqEicLbiYMLU3g/viewform?usp=sf_link

See you tomorrow!

tp74   
kwi 27 2020 Klasa 5a - 27 April

Zacznę od końca. Czytajcie wpis na blogu DO KOŃCA. Prawie każda lekcja KOŃCZY SIĘ KRÓTKIM TESTEM (zwykle 10 punktów). Zajmie Wam to maksymalnie 10 minut. Test przesyłacie do końca dnia, w którym odbywa się lekcja. Przypominam, nie przysyłajcie zdjęć – jeśli zajdzie taka potrzeba, to napiszę. A teraz lekcja.

 

Hello! Let's write the date and the subject. Zapiszmy temat lekcji i datę.

 

                                                     Lesson                                                      27th April, 2020

 

Subject: Agata and friends. Czytanie ze zrozumieniem. Everyday English.

 

On our today's lesson we are going to read another episode of Agata and her friends adventures and we're going to learn some everyday phrases. Na dzisiejszej lekcji przeczytamy kolejny odcinek przygód Agaty i jej przyjaciół oraz poznamy powszechnie stosowane wyrażenia.

 

Open your books on page 90. Look at EXERCISE 1. Listen and read. Otwórzcie podręczniki na stronie 90. Posłuchajcie i przeczytajcie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgVeg0mxe1CHd8Pv6

Thank you.

 

Now have a look at EXERCISE 2. Choose the best summary and write it in your notebook Teraz spójrzmy na zadanie 2. Wybierzcie najlepsze streszczenie, następnie zapiszcie je w zeszycie.

Thank you.

 

Look at EXERCISE 3. Are the sentences TRUE or FALSE? Write the answers in your notebook. Spójrzcie na zadanie 3. Zdecyduj, czy zdania są prawdziwe, czy fałszywe. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

EXERCISE 4. Match the phrases from the story with their translations. Write it in your notebook. Zadanie 4. Dopasujcie wyrażenia do polskich odpowiedników. Zapiszcie wyrażenia (po polsku i angielsku) w zeszycie.

Thank you.

 

That's it for today. Your homework is on page 39 (practice book), do exercises 1-2. After the lesson you have to do a short test. To wszystko na dzisiaj. Wasza praca domowa jest w zeszycie ćwiczeń na stronie 39, zróbcie zadania 1-2. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test podsumowujący Waszą pracę na lekcji, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeGJK3STRIGcDoNABcQ4vHjOVY9ILZk26GT_PQCa2Cxl8yg6w/viewform?usp=sf_link

See you soon!

tp74