Najnowsze wpisy, strona 10


kwi 21 2020 Klasa 5c - 21 April

Hello! Let's write the date and the subject. Zapiszmy temat lekcji i datę.

 

                                                     Lesson                                                     21st April, 2020

 

Subject: Review Units 1-6. Powtórzenie wiadomości z rozdziałów 1-6.

 

On our today's lesson we are going to revise the material from units 1-6. Na dzisiejszej lekcji powtórzymy materiał z rozdziałów 1-6.

 

Open your books on page 87. Look at EXERCISE 1. Complete the words 1-10 in your notebooks. Then match them with pictures a-j. Otwórzcie podręczniki na stronie 87. Spójrzmy na zadanie 1. W zeszycie uzupełnijcie wyrazy od 1-10, następnie dopasujcie je do obrazków (a-j).

Thank you.

 

Now have a look at EXERCISE 2. Look at the words in the box and the categories below. Match the words to the correct category. Teraz spójrzmy na zadanie 2. Spójrzcie na wyrazy w tabelce i dopasujcie je do odpowiednich kategorii w tabelce. Tabelkę uzupełnijcie w zeszycie.

Thank you.

 

Now let's move on to EXERCISE 3. When do we use a, an, some and any? Do you remember? Yes? Great! Now complete the sentences with a, an, some and any. Write the answers in your notebooks. Przejdźmy do zadania 3. Kiedy używamy a, an, some i any? Pamiętacie? Tak? Świetnie! A teraz uzupełnijcie zdania za pomocą a, an, some i any. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

In EXERCISE 4, complete the dialogue with WAS, WASN'T, WERE or WEREN'T. W zadaniu 4 uzupełnijcie dialog za pomocą WAS, WASN'T, WERE lub WEREN'T. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

EXERCISE 5. Write the correct prepositions to complete the sentences in your notebook. Zadanie 5. Uzupełnijcie zdania właściwym przyimkiem z tabelki. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

And the last exercise today: EXERCISE 6. Choose the correct answers. Zadanie 6. Wybierzcie poprawne odpowiedzi. Zapiszcie uzupełnione zdania w zeszycie.

Thank you.

 

That's it for today. After the lesson you have to do a short test. To wszystko na dzisiaj. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test podsumowujący Waszą pracę na lekcji, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeo7QmGTRueXheGYrPvhmXSqgHw8Hjx5Lv2yVVxU2tyM2qiyQ/viewform?usp=sf_link

See you soon!

tp74   
kwi 21 2020 Klasa 6a - 21 April

How are you today? Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                 Lesson                                                   21st April, 2020

 

Subject: Future tenses: going to / will – utrwalenie wiadomości.

 

On our today's lesson we are going to revise the material from unit 6. Na dzisiejszej lekcji powtórzymy materiał z rozdziału 6.

 

Open your books on page 85. Look at EXERCISE 2. Choose the correct money verb from the box to complete the sentences. Write the answers in your notebooks. Otwórzcie podręczniki na stronie 85. Spójrzcie na zadanie 2. Wybierzcie właściwe wyrazy z tabelki i uzupełnijcie zdania. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

Look at EXERCISE 3. Write the correct affirmative, negative or question form of going to to complete the dialogue. Then listen and check. Zadanie 3. Uzupełnijcie zdania odpowiednią formą GOING TO. Następnie posłuchajcie i sprawdźcie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgTqPrEJEJlYar9X2

Thank you.

 

And now EXERCISE 4. Complete the sentences with WILL and a verb from the box. Write the answers in your notebooks. A teraz zadanie 4. Uzupełnijcie zdania za pomocą WILL oraz czasownika z tabelki. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

EXERCISE 5. Match the sentences (1-4) with the promises (a-d). Write the answers in your notebooks. Zadanie 5. Dopasujcie zdania (1-4) do obietnic (a-d). Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Great!

 

On page 86 you've got two exercises. The tasks are in Polish, so there won't be any problem with understanding. Write the answers in your notebooks. Na stronie 86 macie dwa zadania. Polecenia są po polsku, więc nie powinno być problemu ze zrozumieniem. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie. Link do nagrania z zadania 1 znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgTv8BT7veoeiXsuY . Link do nagrania z zadania 2 znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgTy-QD3KXPzcw58h

Thank you.

 

That's it for today. Now you have to do a short test. To wszystko na dzisiaj. Na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) możecie wysyłać pytania dotyczące zadań / pracy domowej. Po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą pracę na lekcji, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe1AaNG0SM9oWesJ5gdE7hU9En0BoQq8eVUwku5_veSkGSODA/viewform?usp=sf_link Na rozwiązanie testu macie czas do końca dnia. Test jest oparty na materiale z podręcznika (SB).

Bye, see you soon!

tp74   
kwi 21 2020 Klasa 3a - 21 April

Good morning! Dzień dobry!

How are you today? Ok? Let's write the subject and the date. Zapiszmy temat lekcji i datę:

 

                                             Lesson 52 (fifty-two)                                            21st April, 2020

 

Subject: The body: budowa ciała człowieka – słownictwo.

 

On our today's lesson we are going to learn some vocabulary connected with the human body. Open your coursebooks on page 54 (the blue ones). Look at exercise 1. Listen and repeat.Na dzisiejszej lekcji poznamy słownictwo związane z ciałem człowieka. Otwórzcie podręczniki na stronie 54 (niebieskie). Spójrzcie na zadanie 1. Posłuchajcie i powtórzcie. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgUF_eRAfzmaeS4Y1

Great! Thank you.

 

And now look at exercise 2. Match the words from the box to the numbers 1-7 in the pictures in exercise 1. A teraz spójrzcie na zadanie 2. Dopasujcie wyrazy z tabelki do numerów 1-7 na rysunkach w ćwiczeniu 1.

Thank you.

 

Now exercise 3. Look. Then read and write the answers in your notebook. A teraz zadanie 3. Spójrzcie, następnie przeczytajcie i zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Great! Thank you.

 

Now exercise 4. Learn and say the poem. Teraz zadanie 4. Naucz się wiersza i go wyrecytuj. Link do nagrania znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgUAKS2XFkhUAJzc6

Great!

 

And your homework is in your workbooks on page 45. Wasza praca domowa znajduje się w ćwiczeniach na stronie 45. Rozwiążcie zadanie 1 i 2. Kiedy już zrobicie już wszystkie zadania, poproście rodziców, aby zrobili zdjęcie strony z dzisiejszą lekcją z zeszytu oraz pracą domową z zeszytu ćwiczeń i przesłali je na adres: tomasz.praczuk@wp.pl.

Bye, bye! See you tomorrow!

tp74   
kwi 21 2020 Klasa 7b - 21 April

How was the weekend! Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                    Lesson                                                      21st April, 2020

 

Subject: A blog. Pisanie bloga z zastosowaniem trybu rozkazującego.

 

On our today's lesson we are going to write an advice blog using imperatives. Na dzisiejszej lekcji napiszemy blog z poradą z użyciem trybu rozkazującego.

 

Open your books on page 75. EXERCISE 1. Read Maya's blog. Why did Maya write this blog post? Who is the information in this blog for? What advice does Maya give about school work? Otwórzcie podręczniki na stronie 75. Zadanie 1. Przeczytajcie blog Mai. Dlaczego Maya przygotowała ten wpis? Dla kogo jest informacja w tym blogu? Jakiej porady udziela Maya w związku ze szkołą? Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Thank you.

 

EXERCISE 2. In your notebook, complete the key phrases from the blog. Spójrzcie na zadanie 2. Uzupełnijcie w zeszycie wyrażenia z bloga.

Thank you.

 

Now look at EXERCISE 3. In your notebook, complete the sentences. Then read the text and check your answers. Spójrzcie na zadanie 3. Uzupełnijcie w zeszycie zdania. Następnie przeczytajcie text i sprawdźcie odpowiedzi. Więcej o trybie rozkazującym dowiecie się tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=AdwGQONVTPU

Thank you.

 

EXERCISE 4. In your notebook, complete the imperative sentences with the verbs in the box. Uzupełnijcie w zeszycie zdania w trybie rozkazującym czasownikami z tabelki.

Thanks.

 

EXERCISE 5. And the last thing today. Follow the steps in the writing guide. Write a blog for students with the title How to survive homework. I ostatnia rzecz na dzisiaj – zadanie 5. Wykonajcie polecenia z tabelki. Napiszcie blog pod tytułem "Jak przetrwać pracę domową". W swojej pracy wzorujcie się na blogu z zadania 1: odpowiedzcie na pytania z punktu B (Think and Plan), użyjcie wyrażenia z zadania 2, tryb rozkazujący i czasownik should/shouldn't. To jest praca NA OCENĘ.

 

That's it for today. As your homework, do exercises 3 and 4 on page 26 (workbook) and no test today.You don't have to send me any photos. Just send me your written task - blog. To wszystko na dzisiaj. Jako praca domowa, w ćwiczeniach zróbcie zadania 3 i 4 ze strony 26 (ćwiczenia) i dzisiaj nie ma testu. Na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) przesyłajcie mi pracę pisemną – blog, oraz pytania dotyczące zadań / pracy domowej. Na przesłanie pracy macie czas do końca dnia.

See you on Friday!

 

tp74   
kwi 21 2020 Klasa 8b - 21 April

Let's write the subject. Zapiszmy temat lekcji:

 

                                                             Lesson                                           21st April, 2020

 

Subject: Revision 7. Powtórzenie materiału z rozdziału 7.

 

On our today's lesson we are going to revise the material from unit 7. Na dzisiejszej lekcji utrwalimy materiał z rozdziału 7.

 

Otwórzcie podręcznik na stronie 65. Zadanie 1. Wybierzcie właściwą opcję: A, B lub C. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie.

Thank you.

 

Zadanie 2. W zeszycie uzupełnijcie luki w zdaniach, tak aby zachować sens zdania wyjściowego. Nie zmieniaj formy podanych wyrazów. W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy słowa, wliczając w to wyraz już podany.

 

Zadanie 3. Przeczytaj tekst i wybierz właściwą opcję: A, B lub C. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.

 

Zadanie 4. W zeszycie dopasuj wypowiedzi A-F do sytuacji 1-6.

 

Zadanie 5. W zeszycie uzupełnij luki zgodnie z treścią zdań wyjściowych. W każdą lukę możesz maksymalnie wpisać trzy wyrazy.

 

To wszystko na dzisiaj. Wasza dzisiejsza praca domowa, to zadania ze strony 76: 1-4 (reading) oraz zadanie 1 (listening). Link do nagrania z zadania 1 (listening), znajdziecie tutaj: https://1drv.ms/u/s!Aj5hfslH_FhmgT8aLMQXmMk50-CQ Na mój email (tomasz.praczuk@wp.pl) wysyłajcie jedynie pytania dotyczące zadań / pracy domowej. Ponadto po lekcji rozwiążcie bardzo krótki test sprawdzający Waszą wiedzę, który znajdziecie tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfa_GwhtN25qOXp2URE25S9Upf3lmIw9wVidK_CR26vlZCJVw/viewform?usp=sf_link Na rozwiązanie testu macie czas do końca dnia.

See you soon!

tp74